druk mannetje

wat leuk om te lezen dat iederen tegen de zelfde (problempjes) dingen aan loopt, of het nou goed gaat of even wat minder.

Mijn mannetje wordt in september an weer 2 en ik geniet nog elke dag, alleen is hij best wel druk bezich met van alles en dat is ook wel goed hoor maar soms ook erg moeilijk om hem bezich te houden.

Nou speelt hij goed alleen, maar dan gaat het er zo hardt aan toe, hij kiept zijn speeldoos leeg (veel speelgoed natuurlijk ) en dan smijt hij er allees weer in en zo gaat dat wel 10 keer achter elkaar. Wat dus vaak eindicht in een groote mond of straf.

Wie heb er ideen om dat anders te doen, om of iets anders te verzinnen wat hij kan doen.
 
Hoi Deborah.

Wat herkenbaar om te lezen. Mijn zoontje is nu 2,5 jaar en is ook best druk. Hij heeft echt regels en grenzen nodig, anders is hij niet meer te houden.
Hij heeft dat denk ik een beetje van mij, als hij geen tegengas krijgt, dan walst hij zo over je heen.

Maar wat jouw voorbeeld betreft. Mijn zoontje heeft dat ook en ik heb er wel eens over gelezen. Vaak hebben kinderen de mafste dingen bedacht die ze echt leuk vinden om te doen. Zoals bijvoorbeeld al het speelgoed eruit en dan alles er weer in en dat gaat vaak niet zachtjes. Mijn zoontje doet dat ook graag. Als ouder denk je dan: wat doe je toch? Ga eens gewoon spelen joh!
Maar voor hen is het spelen namelijk. Zij kennen nog geen "regels". Wat wij als iets raars zien, is voor hen misschien wel super leuk.

Dus mijn advies is: laat hem lekker bezig zijn. Hij gooit niet met vervelende bedoelingen. Hij is gewoon lekker bezig. Wat voor geluid maakt het? Hoe ziet het eruit? Dat soort dingen. Hij ontdekt en dat is juist goed. Hij is niet bewust vervelend.
Dus misschien maar ff een beetje je oren en ogen dicht en je knulletje lekker laten ontdekken.
Succes!

Groetjes Ger.
 
Terug
Bovenaan