Druk naar onder

Misschien een rare vraag maar ik ben 29 april bevallen en ik heb nu al een paar dagen een hele erge druk naar beneden. Hierdoor kan ik niet echt lekker ontspannen naar het toilet en kan ik dus ook heel moeilijk goed leeg plassen zeg maar. En als ik op de bank zit heb ik af en toe het gevoel dat alles juist naar binnen getrokken wordt. Ik weet niet zo goed hoe ik het gevoel moet omschrijven. Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben en misschien weten waar dit door komt?

Hier een septembermama,
Heel herkenbaar voor mij, had ik ook tot 2 weken na de bevalling!
Waarschijnlijk ben je lichamelijk al teveel aan het doen terwijl je lichaam nog niet genoeg hersteld is (vooral daarbeneden) vergis je niet, je lichaam heeft een hele prestatie geleverd en dat heeft tijd nodig..
Mijn hechtingen waren al na 5 dagen eruit dus ik meende dat ik weer genoeg kon maar niet dus haha..
Zorg ook dat je meteen plast zodra je voelt dat je moet en idd goed leegplassen, want doordat je het nu nog niet zo goed (lang) op kunt houden heb je sneller kans op een urineweg infectie (bedoel geen blaasontsteking maar de urineweg van de nieren)
als je twijfeld gewoon de.urine ff laten controleren!
Succes ermee en neem lichamelijk ff je rust

Hoi,
Ik ben van maart;)
Het is heel normaal dat je dat voelt...had ik ook..de kraamhulp zei dat alles weer op de juist e plek gaat zitten en dus gaat zakken..dit geeft een erge druk omdat dat als ware een trampoline is zeg maar..al je ingewanden drukken op hetzelfde punt..dat heeft even zijn tijd nodig.
Probeer niet te lang te staan en blijf niet te lang zitten op het toilet..ik voel het nog steeds een beetje af en toe. (ben eind februari bevallen)
Als het na 6 weken nog zo is zou fysio therapie misschien goed zijn. Die kan je wat goede oefeningen geven voor je bekkenbodem.
Maak je niet te druk en geniet van je kleintje!

Grtjs!

Herkenbaar! Ben 3 weken geleden bevallen en sinds kort niet meer het gevoel dat er een baksteen onderin ligt! Vooral inderdaad als ik veel had gestaan. Daarnaast had ik ook aardig last van de knip die was gezet, dus ik heb tot vorige week ook paracetamol geslikt. Daardoor kon ik wel makkelijker wat in beweging blijven. Ik denk dat matige beweging het bij mij ook wel goed heeft gedaan (maar niet gaan overbelasten)
Mijn overgrootoma die altijd wat brak riep altijd, ik moet in beweging blijven anders kan ik straks helemaal niks meer ! Dat advies heb ik nu maar opgevolgd! (ze werd 91, da's vast niet voor. Niks geweest ;-)

Ben het met de bovenstaande berichten eens, blijf bewegen maar met mate. Let op je houding als je staat, zit en tilt. Nog niet te zwaar tillen.

Goed je buikspieren trainen,deze oefeningen kosten maar 5 minuutjes maar ze maken een heel verschil.
- Elke dag even 10 keer je bekkenbodemspieren in de lift 3 verdiepingen omhoog en omlaag.
- 10 sit ups, 5 crossed- sit ups naar links en 5 naar rechts.
- op handen en knieën op de vloer en dan 10 keer een bolle rug maken en dan weer ontspannen
- nog steeds op handen en knieën en dan je linker arm recht vooruit stekken en je rechter been achteruit strekken, en dan het zelfde met je rechter arm en je linker been en dat 10 keer.

Wat fijn om te horen dat dit gewoon normaal is. Het is mijn eerste kindje dus ik ben af en toe best onzeker. Dan is het toch wel handig om mijn vragen en ervaringen op het forum voor te kunnen leggen. Bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen.

Hoi Majohen!
Ik herken helemaal wat je zegt. Het gevoel alsof je er een bal uithangt/ drukt....
Dit had ik na de eerste bevalling ook en ik schrok me dood... verloskundige dacht dat het de hechtingen waren en heeft deze toen verwijderd. maar dat was te vroeg en heb daarna 2 dagen platte bedrust moeten houden omdat het anders te veel zou gaan wijken.... maar uiteindelijk bleek het dus de bekkenbodem te zijn. De spieren moet je weer trainen. Deze zijn in de zwnagerschap week geworden en moet je weer aanspannen. zoek maar even op bekkenbodemspieroefeningen dan weet je wat je moet doen! je vergeet het vaak om te doen maar wen je aan om deze oefeningen te doen tijdens het voeden dat kan nl gewoon! Je zult merken dat het langzaam aan beter wordt. Rust vedrer goed uit en niet te veel zware dingen tillen. Bij mij werd het na een paar weken minder, maar als ik een dagje ging winkelen dan had ik er wel last van. Bij de 2e zwangerschap herkenden ik het meteen, en nu bij de 3e was ik erop aan het wachten maar heb nu nergens last van. Maar heb ook goed mijn rust genomen deze keer!
Doe de oefeningen goed dan heb je ook geen last van urineverlies of moeilijkheden met plassen en poepen. Anders krijg je hier op middelbare leeftijd misschien klachten van. Buikspieroefeningen zoals Caat beschrijft mogen pas na 6 weken!!!!
Bij de 6 weken controle van de verloskundige of ziekenhuis kun je vaak laten testen (inwendig voelen) hoe het met je bekenbodemspieren gesteld is. Succes met oefenen en het is logisch dat je bij je eerste kindje onzeker bent! gelukkig zijn er veel mensen waar je terecht kan! Ook hier met al je vragen!!!!

Terug
Bovenaan