Druk op de "onderkant"..

Hey meiden,

Sinds een week heb ik zo'n enorme druk op mijn "onderkant"!

Dus echt het gevoel alsof er flink wat tegenaan drukt..

Natuurlijk drukt er ook flink wat tegenaan qua gewicht! Je hele buik met inhoud drukt er nu eenmaal op en hoe verder je bent hoe meer je dat zult gaan voelen. Dan komt ook het bekende waggelloopje..

Meiden die al een kindje hebben zullen vast herkennen wat ik bedoel, het gevoel dus alsof je kindje helemaal is ingedaalt en je het idee hebt dat het tegen de uitgang loopt te duwen.

Ik herken dit gevoel als in de allerlaatste weken van mijn vorige zwangerschap, maar dat dat nu al kan/is?? De kleine is écht nog niet ingedaalt want die zit extreem hoog in de buik haha..

Meer meiden al het gevoel alsof het kindje is ingedaalt?

Ja hoe voelt dat (voor mama's die nu hun eerste kindje krijgen).. euhm,.. alsof je een tennisbal in je achterste en/of vangina hebt en dan gaat zitten   of loopt whahahahahhaha... Die druk dan hè.. Dus alsof je bv moet poepen en je het moet ophouden maar "hij" toch écht op de deur klopt whahahaha..(hoor wie klopt daar kinderen??)  Nou Esmé.. je draaft weer door hahaha..

Laten we het maar gewoon houden op de naam van de topic, dus druk op je "onderkant"! hihi..

Esmé mv Kay en ???

(27,4 wk zwanger)

ps:daar gaat mn reputatie whahahhaha!!

Whahaha tja Esme, je drukt je erg gedetailleerd uit , maar het kan maar duidelijk zijn toch|???

Die druk ken ik nog niet (ik een eerste x mama) Ik voel vooral druk op mijn blaas, maar ja die zit wat hoger...

Goed je benen dichthouden dan maar he, voor de zekerheid??!! ;-)

nee serieus, als je kindje hoog ligt zou k niet weten wat t kan zijn...

liefs Mick

He hallo meiden!

Volgens mij gaat de kleine pas indalen ver aan het eind van de zwangerschap. Ik heb gehoord dat het bij een eerste meestal tegen de 34-36 weken is, en bij een tweede vaak pas tijdens de bevalling.

Ik heb het van de week bij de VK gevraagd omdat ik het gevoel head dat ik weeen had. Ik had al een hele dag vreselijke krampen en ook zo'n "onderkant" gevoel.
Uiteindelijk bleek dat ik een dag later flink aan de diaree was en hele harde winden moest laten (erg genant!!!). Dus Esme... misschien staat je wat te wachten....
Gelukkig was het maar 1 dag en waren die buikkrampen daarna ook weg....

Groetjes
Margo

Hoi Esmee,

ook ik herken je verhaal !!
Ik zit met hetzelfde, ik had dit bij mijn eerste ook op het einde (vanaf 35 weken)
en ben nu ongeveer zover als jij vermoed ik en heb hier ook enorm veel last van.
En ik kan ook zeggen dat het geen diarree is, want heb onlangs 3 dagen in het ziekenhuis gelegen van diarree en braken.
Het is iets anders, duidelijk het gevoel dat het zit te duwen.
Ik moet 31 december terug naar mijn gyn, ben echt wel benieuwd.
Ik denk dat ik het rustiger aan moet doen in de toekomst. Dat het een teken is van je lichaam van: 'RUSTIG AAN!!'

Liefs,
van ons

Hoi,

Ik herken dit!!
We kennen elkaar van het zomer 2006 forum, ik heb een dochtertje Chelsey en ben nu ook voor de tweede keer zwanger en ben nu ruim 24 weken en heb hier nu sinds een paar dagen last van. Helemaal gisteren toen ik aan het werk was. Ik vind het ook wel een beetje eng, want idd met Chelsey had ik dit pas op het eind, maar als ik nu lees dat jij het ook heb, dan zal het er wel bij horen. ik heb toch zowiezo al dingen nu veel eeder dan bij de eerste.

Maar hoe je het beschrijf, zo zou ik het ook helemaal beschrijven, hihi!!

Groetjes Elise

hallo esmee en de rest,

ik heb jullie forum voor het eerst gelezen en ik reageer ook voor het eerst.
ik ben nu 32 weken zwanger van de 3e dus ik heb hier wel wat er varing mee
de druk die je onderin voelt is normaal, omdat de baby groter wordt en de baarmoeder ook en het drukt tegen de bekkenbanden. Ik heb hier ook zoveel last van dat ik in behandeling ben in therapie. Trouwens weet je al wat het word??
groet,

shanu

Terug
Bovenaan