druk op de zenuwen

Hallo allemaal.
Ik heb sinds afgelopen zondag last van mijn linkerbeen. Het komt vanuit de rug en heup en straalt verder uit naar mijn been. 's avonds is het erg moeilijk om nog in de benen te komen. Wie herkent dit? Ik heb de huisarts al gebeld die zegt dat het waarschijnlijk komt omdat de baby nog in de kleine bekken zit en dan wel eens een zenuw kan klemmen. Ik ben nu 17 weken zwanger. Groetjes marianne.
 
Wat jij hebt is ischias. Een typische zwangerschapskwaal. Dan drukt de baby op je beenzenuw en dat straalt dan door naar je been. Het is erger als je zit en ligt. Als je loopt heb je er als het goed is minder last van. Oefeningen helpen, bepaalde dan. Misschien kan de huisarts die je geven.
 
hoi marianne en anoniem...

ik had gister toen ik wat veel gewerkt had ook zo'n raar verschijnsel. ik ging een uurtje op bed liggen. toen ik op wilde staan, kreeg ik pijn naast mijn stuitje in mijn rechterbil.
dat trok door tot in mijn been, het deed niet echt pijn, maar ik kon niet op mijn been staan, net of het verlamd was. ik schrok heel erg, en dacht meteen aan een hernia of bekken instabiliteit. is het niet wat vroeg om het al met 11 wkn te hebben?
groetjes en liefs van sandy
 
Hoi Marianne,

Het klinkt inderdaad als zwangerschapsischias. Komt inderdaad regelmatig voor bij zwnagere vrouwen. Zelf heb ik het ook (nu 33 weken zwanger) en ik heb er te lang mee rond gelopen. Het gevolg is dat ik nu al drie weken thuis zit en niet meer mag werken. De huisarts zou je door kunnen verwijzen naar een goede fysio. Die kan aan de hand van bepaalde dingen zien of het ook echt ischias is en kan je bijvoorbeeld bepaalde oefeningen meegeven.
Succes ermee.

groetjes M
 
Terug
Bovenaan