druk op mij borst...

hoi hoi,

ik heb even een vraagje en hoop op antwoord want maak me toch een beetje zorgen...ik heb sinds een par dagen een druk op mijn borst...vooral als ik lig, ook op mijn zij...ik kan dan zeg maar tot de helft ademen...eerst dacht ik dat het kwam doordat mijn borsten zijn gegroeid...en als ik dan op mijn zij lig die erop drukken...(vroeg me al wel af hoe mensen met altijd grote borsten dan slapen...)maar het is dus ook als ik op mijn rug lig of maar een beetje onderuitgezakt zit...herkent iemand dit?

ik heb ook veellast van hartkloppingen, dat hoort er allemaal bij heb ik gelezen...maar die combinatie...en ik ben veel duizelig, maar heb ook lage bloeddruk dus zal wel daarvan komen...ik weet dat jullie geen huisartsen of vk zijn, maar vroeg me af of iemand dit ook heeft gehad en weet of dit een echte zwangerschapskwaal is...ik wil eigelijk liever niet de weekend dokter bellen als het niet nodig is...snappie?

liefs leetje 1981
22w2d

Hoi leetje

Bij druk op je borst moet je altijd even goed in de gaten houden, en als het kan mischien toch even bellen. Het kan heel goed door je zwangerschap komen. Als ik op mijn rug lig of zoals jij ook al zei, onderuit gezakt zit, krijg ik het ook benauwd. Dan word het kindje en mijn maag omhoog geduwd tegen mijn longen aan. En als ik op mijn rug lig heb ik het idee dat de kleine niet geduwd word zoals bij het onderuit gezakt zitten, maar gewoon zelf lekker omhoog kruipt. Ik weet niet hoever ik zwanger was toen het begon, maar heb er echt al een tijd last van. En duizelig ben ik ook ivm lage bloeddruk. Als je het niet vertrouwt moet je echt even bellen hoor.

liefs janine

Dag Leetje,

Ik had ook van die klachten. Was ook erg bang. Maar het bleek door brandend maagzuur te komen. Ik vond dit erg vreemd want ik weet wel hoe dat voelt (daar heb ik idd  veel last  van)  en dit was anders. Drukkend gevoel op mijn borst, benauwd en vooral 's avonds en met liggen. Ik ben naar de dokter gegaan en geloofde haar eerst niet. Maar het bleek toch waar te zijn. Heeft met je reflux te maken. Heb een drankje gekregen en dat hielp goed. Verder heb ik mijn eetpatroon aangepast.

Dit was bij mij het verhaal en ik ben blij dat ik naar de dokter ben gegaan. Ik was namelijk erg ongerust. Ik heb zelfs een keer op het punt gestaan naar de 1 e hulp   te gaan in het weekend omdat het zo'n pijn deed. Ik dacht echt aan een hartinfarct. Was erg blij en gerustgesteld na doktersbezoek. Maar wie weet is het bij jou iets anders! Dus mijn advies: ga even langs!

Succes!

Lynn

hoiii

Het komt bij mij wel heel bekent voor. ik heb het ook   al een paar keer gehad. Ook toen ik op de bank lag of onderuitzat en komt ineens opzetten drukkend gevoel op de borst en heel erg ademnood. Ik heb er eerder nog nooit last van gehad en schok ook heel erg. en ben er mee naar de dokter geweest die zei bij mij ook dat het maagzuur was dat in je slokdarm teregt komt en dat dat de oorzaak is en wat je er tegen kan doen is heeel veel water drinken zodat het weer zakt.

gr Lindy

Terug
Bovenaan