Druk op vagina

Hallo!

Ik ben nu 26+4 en heb sinds 2 weken af en toe last van een soort "druk" op mijn vagina.
Ik heb het voornamelijk als ik buk of door mn hurken zit. Ook heb ik het heel soms met plassen.

Wat is het in vredesnaam? Want het is best een naar gevoel en gaat dan ook niet zo snel weg. X

Hallo,  dit is voor mij erg herkenbaar! Ik ben 24 weken zwanger en heb er ook last van vooral tijdens lopen of bukken. In de ochtend valt het mee met het drukkend gevoel, daarna steeds meer te voelen. De verloskundige had tegen mij gezegd dat het mijn banden zijn die de pijn doorzetten naar mijn vagina dat dat een drukkend gevoel geeft. Zij rade mij aan om minder te werken en geen huishoudklusjes meer te doen want dat verergerd de klachten. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar het is inderdaad zeer vervelend. Succes en een fijne zwangerschap! 

Ik ben net bevsklen van de derde en dit is heel herkenbaar. Bij alledrie gehad en gehouden tot het laatste trimester. Volgens mijn gyn heeft het te maken met het groeien van de baarmoeder en het verweken van het hele gebied. Zou mij er niet vee zorgen om maken en als de druk hee hevig is even in een warm bad gaan zitten dat hielp bij mij erg goed!!

Hou ff in de gaten dat het geen bekken instabiliteit wordt. Mocht het verergeren door bv steken bij het schaakbord zou ik ff contact opnemen met de huisarts/fysio.
je kunt dit iets stabiliseren door als je in bed ligt, je knieën naar je op te trekken. Voeten plat laten staan en dan de knieën naar buiten leggen. Dit stabiliseerd de heupen en "ontspant" de schaamstreek. 

Terug
Bovenaan