Druk

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 4 weken is (als hij in de box ligt) erg druk. Hij trappelt verschrikkelijk met zijn beentjes en slaat zicht zelf in zijn gezicht. Als het te lang duurt doe ik al sokjes om zijn handen, zodat hij zichzelf niet open krapt. Weet iemand hoe ik hem wat rustiger kan krijgen?. Hij wordt trouwens rustig als we hem oppakken, maar ik kan hem natuurlijk niet de hele dag op de arm nemen. Met hoeveel weken hebben baby's door dat als ze huilen dat ze dan door papa of mama worden opgepakt. Is dit nu al of nog niet.
Groetjes Vera

Hoi Vera,

Mijn kraamverzorgster heeft gezegd dat je de eerste 4 tot 6 maanden een baby niet kan verwennen. Mijn dochter is nu ruim 8 maanden en sinds een maand merk ik eigenlijk pas dat ze het door heeft dat ze aandacht krijgt als ze huilt.

Wat betreft het druk zijn in de box. Het kan zijn dat de box te 'ruim' is voor een veilig gevoel en dat je kindje teveel prikkels krijgt waardoor hij druk wordt. Ik heb wel geleerd dat regelmaat en in bedje slapen uiteindelijk het beste werkt. Inbakeren hielp niet bij onze dochter, maar bij jouw baby wellicht wel.

Succes,
Anna

Hallo,
Ik merkte aan mijn zoon dat hij het heel snel in de gaten had. De eerste 4-6 maanden niet verwennen. Zelf denk ik van wel.Ook bij mijn nichtje (nu 6 maanden) merk ik het 2 maanden geleden was mijn schoonvader jarig. Zodra ze huilde werd ze opgepakt (mijn zwanger zei het nl. ook dat je ze niet kon verwennen). Nou de kleine begon gelijk te lachen, maar als ze weer lag dan begon ze weer te huilen. Zo ging het even door. Nu hebben ze dus het probleem dat ze niets meer kunnen doen of de kleine huilt. Zal mij benieuwen hoe het zal gaan. Onze zoon huilt alleen als er wat is anders niet. Dit geluk hebben we. Ik denk wel dat het een weg vinden is tussen het een en het ander. En dan nog zijn we van mening dat een keer 10min. huilen echt geen kwaad kan.
Groetjes

Ik ben het helemaal eens met het bericht hier boven. Mijn zoontje heeft de eerste weken heel veel gehuild, pakte je hem op dan was hij stil. Legde je hem neer dan gelijk huilen. Zowel in box als in bed. De kraamverzorgster had tegen mij ook gezegd dat je ze er nog niet mee kon verwennen. Ik be er achter dat dat onzin is. Het was drama, hij wilde helemaal niks meer. Bij 7 weken hebben wij het roer omgegooid. En hebben wij hem laten huilen. Heel erg vond ik dit. Nou het deed wonderen na een paar dagen al. Wij bakerden hem ook in sinds 7 weken. Door deze combi hadden wij ineens een heel ander ventje. Hij sliep de nacht door en ook overdag sliep hij. Ik pakte hem altijd gelijk uit bed op het moment dat hij huilde. Ook als ik hem erin legde. Op deze manier kreeg hij de kans niet om in slaap te vallen. Hoe klein ze zijn, ze hebben het echt wel door hoor. Ik spreek uit eigen ervaring. Hij is nu inmiddels 7 maanden en het gaat geweldig. Maar dit was al bij die 7 weken. Succes

Hoi Vera, mijn zoon is inmiddels 14 weken en altijd al een enorm drukke en beweeglijke baby geweest, zeker als ie honger had of wat onrustig was en zeker als hij huilt. Zelfs bij de babymassage, die ik sinds kort met hem volg, is hij de drukste van het stel. Hij trappelt met z'n beentjes alsof ie de wereld wil rondfietsen en wappert met z'n armpjes. Pas als ie echt moe is wordt hij rustiger.
Misschien is het wel de aard van jouw kindje. Ik denk nl. dat dat bij die van mij het geval is.
In ieder geval lijkt het me niet iets om je druk over te maken, doe ik ook bij mijn zoon niet.

Sommige baby's vinden het niet zo fijn om open en bloot in een box te liggen! Misschien is de ruimte te groot voor hem, leg eens een dekentje om hem heen of leg hem op een voedingskussen in de box, zodat het een beetje bescherming geeft, wie weet helpt het?

Hoi,
Ook ons kindje was soms erg druk in de box. We zijn uiteindelijk ook gaan inbakeren. Maar wat ik je wil zeggen is het volgende; toen ons zoontje vier weken was wilde hij na zijn voeding eigenlijk gewoon weer slapen. Omdat iedereen het zo leuk vond dat hij langer uit bed was, lieten we hem uit bed. (Box, schoot, maxi cosi) Hij werd dan heel erg druk. Nu een paar weken later zijn we er achter gekomen dat zijn drukke bewegingen voortkomen uit gewoon moe zijn. Drinken is voor zo'n jong kindje al heel hard werken! Kijk goed naar je kindje, en geef hem genoeg tijd om te slapen. Het moment dat hij langer wakker wil/kan zijn komt vanzelf. Sommige kindjes hebben bij twee maanden nog meer dan twintig uur slaap nodig. (dag en nacht) Ons zoontje eindigde uiteindelijk oververmoeit omdat hij van krampjes en vermoeidheid (de vermoeidheid leverde maaiende handjes en schoppende beentjes op) niet meer in slaap kon komen. Ik wil je niet bang praten, maar kijk goed naar je kindje... Een kindje van vier weken is gewoon nog heel jong. Nu is ons zoontje 9 weken en ligt met plezier na zijn voeding een kwartiertje tot half uurtje in de box. In totaal is hij nu met de voedingstijd inbegrepen een uurtje wakker. Je ziet goed aan hem wanneer hij moe wordt. Dan gaat hij gapen, bleek zien, wordt druk en gaat uiteindelijk huilen. Eigenlijk moet een kindje in bed liggen voordat het gaat huilen.

Maar alle kindjes zijn verschillend, dus doe wat voor jou het beste lijkt. Succes!

Terug
Bovenaan