Druk??????????????

A

Anoniem

Guest
Oke, de tegenhanger van het onderwerp 'lui'

'Volgens het CB (en het KDV) loopt lukas voor op zijn leeftijdgenootjes. Hij is nu 9 maanden en zelf gaan zitten, staan, stappen langs de tafel of achter een loopautotje is geen enkel probleem. Als meneertje iets in zijn hoofd heeft dat hij ergens naar toe wil of op wil dan is hij er super snel.

Hij wil altijd maar meer meer meer en meer. Zit zichzelf daardoor vaak in de weg, is te druk om te slapen (ja ja de 'downside' van een druk kind) en ook voor mama is het soms best wel frustrerend (niet voor papa want die is de rust zelve).

Zijn er moeders die dit herkennen?

Annemieke

Hoi Annemieke,

Ik herken het wel maar niet in Nino, Diego was en is  ook zo...
Ook dat is soms niet leuk want ze zijn zo snel baby-af.....
Diego was dan ook heel onrustig in zijn slaap (verwerken van de dag)
maar ook dat gaat weer over.....  

Goh, wat kun je dan toch goed het verschil merken. Dean is bijna 7 mnd en kan nog niet zelfstandig zitten, laat staan dat hij gaat staan en lopen. Voor mij lijkt het allemaal nog zo ver weg...

Groetjes,
Nelly.

Hier nog een vlugge bengel!

Volgens het CB loopt hij aardig op zijn leeftijd vooruit. Hij gaat ook zelf zitten als hij op zijn buik ligt, trekt zich overal aan op zodat hij staat en als je hem vasthoud stapt hij al aardig in het rond. Zegt soms al papa, kruipt op handen en knieen  en kreeg met de 4 maanden al tandjes.

Kay is een erg leergierige baby en doet iets ook vrijwel meteen na. Hij is erg beweeglijk en vrolijk wat er voor zorgt dat hij na 2 uur spelen bekaf is en dan vervolgens 2,5 uur slaapt. S'nachts slaapt hij ook goed door (van 19:00 uur tot 07:30 uur). Ik heb er dus eigenlijk geen kind aan,..

Ik heb er verder geen hinder van dat hij zo snel is met alles. De periode dat hij er gefrustreert van raakte heb ik voor een paar maanden terug al gehad en ja,.. dat was even intensief!

Ik geniet nu heel erg van mijn kleine ventje omdat hij erg goed in zijn vel zit op dit moment.. Dat hij na even gestaan te hebben het niet leuk vind om weer te moeten zitten dat hoort er nu eenmaal bij haha, maar met wat afleiding is ook dat geen enkel probleem.

Esmé mv Kay (eergisteren precies 9 maanden oud)

Ja heel herkenbaar.
Wat meneertje in z'n kop heeft, heeft hij niet in de kont (zoals dat gezegd wordt)

Hij is met slapen ook zo onrustig, met als gevolg papa en mama op hun tandvlees.

Tanja hoelang duurde het bij de oudste?

Het is wel heerlijk om te zien dat hij groter wordt en al zoveel kan en doet en er plezier van heeft.

Pauline

Hoi,

Ik heb er hier ook eentje, zo druk en snel, ook volgens het CB en KDV. Ze zit, staat, wandelt in de box/bed, kruipt  en dat al maanden, sinds kort is daar ook het handen klappen en zwaaien bij. Ook zij is 's nachts erg onrustig, maar gelukkig hoef ik er niet steeds uit om haar te troosten, even wachten en ze is weer weg in dromenland.

Soms probeerd ze ook al los te staan en is erg wild en ondeugend, het liefst stoeit ze samen met je op bed. Weg kruipen naar het randje en dan aan haar beentjes terug trekken. Leuk joh! Al krijg ik soms wel een hart verzakking als ze opeens naar een andere kant duikt, een waar de grond gevaarlijk dicht bijkomt.

Ook kletst ze je de oren van je hoofd. Soms een mama, maar verder heel veel grappige klankjes.

Het is jammer dat het baby idee nu echt weg is, maar ook mooi om te zien dat ze zich goed ontwikkeld.

Groetjes Nands

Hoi,

Jaimey is nu 9 maanden en ook redelijk snel voor zijn leeftijd.
Hij zit, kruipt en stapt langs de tafel.
Vorige week is ie zelfs 3 grote tuintrede van de tuin naar de serre binnengeklommen.
Hij kan ook ontzettend kwaad worden als iets hem niet lukt of wat ie wel zou willen.
Hij gaat dan gillen of ik noem het de zeehond nadoen haha.

Waar hij wel lui in is, is zijn fles of tuitfles beethouden, dat moeten papa of mama nog steeds doen.
Hij houdt dan zijn handen stijf, zo van doen jullie het maar!.

Ben benieuwd hoe ie zich verder ontwikkelt, misschien gaat het straks allemaal weer minder snel, we zullen zien.

groetjes kaat

Hoi Annemiek,

Héééél herkenbaar. Hier gaat het ook de hele dag door. Klimmen, staan, kruipen etc. Ik vind het eerlijk gezegd wel leuker dan een kindje dat heel langzaam is. Ik was zelf ook heel snel met alles. Maar ik ben het helemaal met je eens dat het soms ook echt rete zwaar, vermoeiend en frusterend is.
Ik kan hem nu geen seconde meer uit het oog verliezen want zodra ik even wegloop heeft meneer zich al weer in de nesten gewerkt. Dan staat hij weer ergens heel gevaarlijk op een hoekje of hangt over een leuning heen ofzoiets.

Daarbij komt dat die van mij ook echt niet altijd de vrolijkste is. Hij is nu weer super verkouden (met dank aan het kinderdagverblijf) en zijn eerste tandjes komen door. Dus hij is weer eens niet te genieten.

Hij kan er ook niets aan doen maar ik hoop wel dat zijn humeur een beetje bij trekt.
Ik kan er soms echt een beetje boos van worden. (bv als hij me weer eens echt tegen werkt bij het verschonen van zijn luier, of heel hard begint te bleren omdat hij niet meteen zijn zin krijgt).

Ik hoop maar gewoon dat dit weer een fase is en dat het vanzefl weer over gaat.

Gelukkig was vannacht voor het eerst sinds tijden weer een redelijk normale nacht. Dat scheelt.

Groetjes mama3007

ps. bedankt nog voor je reactie op het wetsuitje. Ik denk alleen niet dat ik die ga kopen want ik vind zelf oranje hem niet niet zo heel mooi staan...(erg he, alles wat ik koop moet dan ook nog wel weer goed staan bij hem, alsof hij er wat van merkt. haha....ik ben echt erg)

Terug
Bovenaan