drukke baby 1 jaar, niet knuffelen

<p>Dag mama's,</p><p>Ik moet een beetje gerustgesteld worden. Wij hebben een zoontje van bijna 1 jaar (kan nog niet stappen). Maar ik heb het vermoeden dat hij anders is dan andere kindjes. Wij kunnen hem nooit bij ons op de schoot of in de zetel nemen. Hij begint onmiddellijk te wriemelen om weg te komen en wordt boos. Is altijd zo geweest. Verluieren is ook een ramp, alle afleidingen al geprobeerd maar hij krijst alles bij elkaar en draait en keert om weg te geraken. Hij kan maar een paar seconden met een speeltje bezig zijn. Sinds kort als we hem in de eetstoel zetten, gooit hij zijn hoofd naar achter en begint te krijsen, waardoor eten geven niet meer lukt. Hij vraagt wel veel om gepakt te worden, maar als we hem dan oppakken, wil hij ook onmiddellijk weer op de grond. Ik weet dat ik hem niet mag vergelijken met andere kindjes, maar naar mijn gevoel huilt/krijst hij meer dan anderen van zijn leeftijd. Ik vind het zeer spijtig dat hij nooit wil knuffelen. En ik maak mezelf totaal gek met de gedachte dat hij ASS zou hebben/ontwikkelen. Herkennen jullie dit gedrag? Bedankt</p>
 
Wat je verteld klinkt heel bekend hier, en je zoon hoeft niet perse ass te hebben. Me zoon van 17 maanden loopt al sinds 12 maanden en kan ook geen minuut stil zitten. Als je hem op schoot neem wilt hij ook gelijk eraf. In zijn eetstoel is hij ook heletijd aan het wiebelen en eruit proberen te klimmen. Zelfs in zijn slaapt doet hij wild in bed. Soms heb ik ook wel eens aan ass gedacht en mezelf gek gemaakt, maar ik denk dat me zoon te actief kind is soms wel extreem. Knuffelen laat hij ook bijna nooit toe. Als we buiten lopen rent hij ook alle kanten op en laat zijn hand niet vasthouden. Ik hoop dat het een fase is en met de tijd rustiger word. Me oudste zoon was een heel rustig kindje soms te rustig. Ik zou er niet te veel achter zoeken, mocht het zo zijn zal als hij ouder word wel duidelijk worden.
 
Het kan gewoon een fase zijn. Mijn kinderen hadden dit allebei net voordat ze liepen, onrustig niks willen nergens mee willen spelen, gewoon frustratie. totdat ze gingen lopen en de wereld zelf konden gaan ontdekken.. zou nog even wachten met conclusies trekken, komt vast goed, ieder kind is alles, misschien even kijken wat je kan doen of aanschaffen om je kind te kunnen uitdagen. 
 
Terug
Bovenaan