Drukke baby en voorliggende placenta

Hi allemaal,
In week 20 is ons verteld dat de placenta aan de voorkant van mijn buik ligt. Nu begin ik daar ineens aan te twijfelen (waarschijnlijk omdat de bevalling steeds dichter bij komt...) omdat de bewegingen van ons kindje zo ontzettend goed aan de buitenkant te voelen en zien zijn. Je ziet echt continu allerlei ledematen langsschuiven. Mijn buik beweegt echt heel heftig! Kan dat wel als je placenta aan de voorkant ligt?
Groetjes, Carien.
 
Mijn placenta schijnt ook aan de voorkant op m'n buik te liggen. Je voelt het kindje dan iets later omdat de placenta als stootkussen dient en de trapjes dempt. Maar als het kindje sterker s, voel je dit volgens mij evengoed.
Denk er wel om dat een voorliggende placenta, een placenta is die voor de baarmoederuitgang ligt. Volgens mij dus aan de onderkant, waardoor een bevalling lastiger is of anders moet verlopen. Wij hebben een placenta die voorop je buik ligt. Geen voorliggende placenta gelukkig, dat is wat anders.
 
Bij mij hetzelfde als bij Marijke. Mijn placenta ligt schuin aan de voorkant van mijn buik maar dus gelukkig niet voor de baarmoedermond. En ik voel de baby ook heel goed en zie van alles langstrekken!
 
MIjn placenta ligt ook aan de voorkant en mijn buik gaat vaak met ' golvende' bewegingen heen en weer. Ik kan heel duidelijk het kontje voelen schuiven dus volgens mij kan het wel.

groetjes, Jane
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij om te horen dat jullie ook veel beweging zien. Ik begon al bang te worden voor een nogal bloedige bevalling, omdat de placenta misschien toch ergens anders lag dan ze hadden gezegd. :)
 
Hoi,hoi mijn placenta lag tijdens mijn zwangerschap ook tegen de buikwand aan maar toch voelde ik die kleine al met 18 weken en daarna werd het alleen maar erger echt met bobbels en bulten erbij.Dus het kan wel degelijk hoor je hebt gewoon een kindje met hele sterke beentjes die lekker kan trappen en mijn zoontje is nu 8 maanden en kan nog steeds als de beste trappen.Geniet van je zwangerschap en je groeiende buikje.Groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan