Drukke baby

Vraagje;
Ben nu in mijn 31e week en sinds een paar dagen beweegt de baby heel de dag en nacht door. Heel gezellig natuurlijk maar s'nachts slaap ik nu toch liever... Weten jullie of dit betekend dat het ook na de bevalling ook een druk kindje wordt? Of is dit bewegen maar tijdelijk?

Bedankt voor de info!,
Liefs Isis
 
Gezellig he dat getrappel? Maar volgens mij zegt gedrag in de buik niet alles over de tijd erna. Mijn beide zwangerschappen waren mijn babytjes kleine kickboxertjes en mijn zoon is inderdaad een drukke doerak geworden maar mijn dochter(nu 5 weken) was in de buik nog drukker dan mijn zoontje en nu ze geboren is een engeltje! Wat me wel opvalt is dat ze graag gestrekt ligt, dus lange beentjes en handjes boven haar hoofd. Misschien dat ze daarom druk was, omdat die aapjeshouding nix voor haar is, wie weet...
Maar zoals ik al zei, volgens mij zegt t niet superveel. Fijne zwangerschap verder!

groetjes Josy
 
Ze zeggen inderdaad dat je aan het gedrag in de buik het temperament van je kind kunt aflezen (ook het slaap/waakritme trouwens). Maar wat de een druk vind, vind de ander normaal. Dus wat dat betreft is het moeilijk om te zeggen of ze na de bevalling ook "erg" druk zal zijn. Veel vrouwen gaan meteen denken aan hyperactiviteit of ADHD, maar dat hoeft absoluut niet. Die van mij was rond jouw periode ook enorm druk, maar langzaamaan wordt het wat minder (o.a. vanwege de ruimte). misschien houd ze dat vast straks....

Succes met die van jou.
 
Mijn zoontje was hyperactief in de buik (doet weer zeer als ik er aan terugdenk), maar is de makkelijkste baby van de wereld (nu 4mnd), hij is alleen lichamelijk heel actief (lekker wild trappen en zo) maar verder een lief, rustig kind.
Dus het hoeft niks te zeggen.

gr,
Prize
 
onze 2e was zo'n drukke en na de bevalling dus ook. weinig slapen, veel huilen en erg snel met omdraaien, rollen, kruipen deed ze niet ze liep gelijk. onze 3e voelde ik soms dagen niet en was als baby ook de rust zelve. huilde zelfs niet om haar fles.
nu verwachten we de 4e en die is nog drukker in mijn buik dan de 2e dus denken we wel aan een aktief kindje dat veel huild, kan het in ieder gevaal niet tegenvallen als het ook een huilbaby is.
 
helaas moet ik hetzelfde zeggen.... Bij mij is ze al vanaf week 16 (ben nu 32 weken)heel druk en ben dus ook in boeken gaan duiken. Het is niet bewezen, maar in bijna alle gevallen is het kind na de geboorte ook druk!
 
Ik heb van me gyn gehoord als je teveel zuiker (kunstmatige zoetstoffen) Binnen krijgt tijdens de zwangerschap krijg je heel vaak een drukke kindje omdat hij dan al die adrenaline kwijt moet zien te raken.
En als je bv heel veel stress heb ook. Je lichaam maakt dan te veel adrenaline aan! Dus denkt dat het daar een beetje aan ligt of ie druk is ja of nee!
 
Terug
Bovenaan