Drukke baby...

Hallo allemaal,
ik ben pas nieuw hier. en ik heb een vraagje.Hebben jullie ook zo'n drukke baby. ik ben nu 26w en 6d zwanger en vind het geweldig, ik ben er ook heel blij mee. behalve dan het feit dat onze pukkie af en toe mijn buik "verbouwt" De kleine begint s'morgens zo tegen een uur of 5 en gaat door met trappelen en stompen tot een uur of elf sávonds. met een beetje geluk slaapt die een uurtje s'middags.

Op zich is dit natuurlijk geweldig. en kan ik er ook vaak van genieten. maar pukkie wordt steeds sterker en alle stompen komen steeds harder aan. ik heb veel last van me rug en bekken en pas nog een blaasonsteking gehad waardoor ik sindsdien harde buiken heb. De ene dag heb ik ze niet zo vaak en de andere dag bijna continue.

Iedereen zegt maar dat ik blij moet zijn dat ik zoveel leven voel want dat is toch geweldig. Vind ik op zich ook. maar steeds vaker word ik misselijk omdat die kleine tegen me maag aan rampt of krijg behoorlijk last van me rug omdat hij een uur lang op dezelfde plek tegen me rug bonkt. en dan is het wat minder leuk.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het op zich geweldig. maar kent iemand dat , dat je ook van die dagen hebt als je al 3 dagen niet geslapen hebt , dat je die kleine even verwenst omdat hij alweer een volksverhuizing houdt in je buik?????
 
Hallo Deesje,

Het komt allemaal bekend voor. Ik denk ook wel eens: ''slaapt hij/zij wel eens??'' Maar de verloskundige zegt van wel. De kleine is gewoon erg bewegelijk wanneer hij/zij wakker is en aan het slapen is. Ik heb het niet zo erg als jou, want ik wordt er niet misselijk van. Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest en kruimel ligt met zijn/haar hoofdje naar beneden en met zijn/haar rug een kant op en de voetjes weer aan de andere kant van me buik. En die voel ik inderdaad wel eens goed...BAM tegen me ribben aan. Niet echt lekker. Maar ik vind het erg gezellig. Ik noem hem/haar hiphopper haha...
Soms kan ik niet eens op me zij slapen ...en dan ga ik lekker op mijn rug liggen. Ik lig geen nachten wakker. Vaak voordat ik ga slapen is er een kermis in me buik, maar dat zakt langzaam weg.
Sommige mensen voelen hun baby maar zo'n 5 keer op een dag. Daar is ook niks mis mee...
Wij hebben gewoon een kleintje die laat merken dat hij/zij er is. haha
Succes verder met je zwangerschap en geniet ervan.

gr,

Eva 29 weken en 5 dagen zwanger.
 
dit herken ik, Ellen heeft zelfs mijn ribben gekneusd.

Ook zo lekker, af en toe een schop naar beneden in je ... je weet wel.



Het is rete vervelend, maar ook gaaf om te zijn hoe in feite je baby 's
avonds als je in bed ligt zich omdraait in je buik en je die
rimpelingen kunt zien.



Met de 12 weken echo zagen we al dat ze zich afzette tegen de wand van
de baarmoeder en dan heen en weer schommelde, en zich weer afzette.



Voeldde je ze ook vroeg?

 
Hoi Deesje,

Ja inderdaad ook onze kleine jongen wordt karatekampioen (geen voetballer want z'n vader weet niet eens wat buitenspel is ) maar o zo heerlijk om te voelen! Gelukkig geeft hij me snachts wel een paar uurtjes rust, ondanks dat ik er 3 a 4 keer zelf uit moet om te plassen. Ik zet savonds voordat ik ga slapen een speeldoosje van Winnie de Poeh op m'n buik zodat hij weet dat het bedtijd is! Ik vind wel dat z'n bewegingen steeds vaker komen en HARD ook! Inderdaad soms net op het moment dat je wil slapen...

Gek he een paar weken geleden zaten we te wachten op het kleinste beweginkje, en nu denk je he hou even op!
Maar ik hou mezelf voor dat we het over een paar maanden niet meer zullen voelen (in onze buiken dan) dus ik geniet!
Taatje
28w+2d
 
hehe gelukkig ik ben niet alleen :)

Ik voelde pukkie al met 18 weken. hij/zij ligt al weken in dezelfde houding , hoofdje omlaag,rug/buik ligt rechts ( van mij uit gezien) en dan de beentjes naar links.

vanmiddag ging puk ook weer behoorlijk tekeer. en ondanks dat ik vanochtend ff baalde na weer een nacht slecht slapen. moest ik er wel van genieten als ik voel hoe die te keer gaat. mijn buurvrouw zei al ik moest kijken voor zo'n belletje wat je aan een kettinkje op je buik hangt. Heeft iemand hier ervaring mee??

Het is inderdaad, enkele weken geleden wilde ik persee pukkie voelen en nu denk je af en toe, stop eens 5 minuten.

ik denk wel als ik straks bevallen ben dat ik het onwijs zal missen. dus nog maar genieten die laatste maanden
 
Ik weet precies hoe het voelt! Ik voelde mijn kindje pas met 21 weken en vroeg me telkens af of" ie het nog wel deed", maar nu.....
Ik heb al gezegt hier thuis; het lijkt wel de reincarnatie van mohammed ali man.
en hij ligt precies met zijn beetjes en voetjes bij maag en ribben, dus je raad hat al, minder eten sneller last van de maag en af en toe het idee of je met gekneusde ribben rondloopt.
Maar als ik hem/haar dan even neit voel maak ik me naast de heerlijke rust toch ook wel een beetje zorgen hoor.
Eerst was het vooral even s'morgens en s'middags maar nu lijkt het niet meer op te houden en dan meot ik nog 7 weken en word het natuurlijk ook nog sterker. wel leuk om te zien hoe die hele buik beweegt af en toe.
Groetjes tina
 
Hoi!

Hihihi leuk om al die verhalen van de trapkampioenen te lezen. Ik ben pas 17 weken maar ik voel mijn kleine al een week of 3 bewegen. Eerst heel zachtjes en nu verkramp ik af en toe van een pijn scheut in een of ander orgaan wat hij/zij heeft weten te vinden. Ik zeg al het wordt vast een meid, ze is al echt een krengetje  (grapjeeee!)

Bij mijn zoontje deed het geen pijn, hij trapte altijd naar de buitenkant. Dan had ik het gevoel dat er een alien inzat met van die tentakels die door je buik proberen te komen, hahahha.

Succes met die kampioentjes

groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan