drukke baby

Hallo,

Ik ben 28 jaar en moeder van een drukke, rusteloze baby (geen huilbaby). Graag zou ik in contact komen via dit forum met andere moeders met drukke baby's om samen daarover te praten en ervaringen uit te wisselen. Mijn zoon is nu acht maanden oud.
 
Hoi,

Ik ben 29 en moeder van een dochter van 4 en een zoontje van 8 maanden.

Mijn kinderen zijn ook allebei heel druk en beweeglijk. We noemen onze dochter altijd een aap omdat ze overal op en in zit. Ze klauterde de trap al op voor ze kon lopen, dit deed ze overigens ook met 10 maanden al. Spelen met poppen of ander speelgoed doet ze nauwelijks. Ze klimt, springt en doet liever wild. We gaan binnenkort kijken voor een geschikte sport voor haar zodat ze zich kan uitleven!

Ons zoontje doet precies hetzelfde, hij staat ook al in de box. Hij heeft van het begin af aan heel veel prikkels nodig gehad en verveelde zich snel. Een loopstoel was voor hem de oplossing! Een paar keer per dag een kwartiertje in dat ding en hij vindt het geweldig. Steeds de dingen afwisselen, even in de box, de loopstoel, op de grond en ook soms even voor de tv met een video van Tik Tak. Dit vindt hij ook lekker, en dan kan hij meteen even tot rust komen.
Pas als hij 's avonds zijn laatste fles heeft gehad is er even tijd om lekker te knuffelen want dan is hij helemaal op.

Als ik jou was zou ik er gewoon lekker van genieten! (mits je baby niet lastig of huilerig is natuurlijk)
Niet alle kinderen zijn hetzelfde en persoonlijk vind ik kindjes die niet zoveel 'doen' eigenlijk een beetje saai. Je hebt je handen er vol aan maar het went vanzelf!

Groetjes,

Mariska
 
Hoi Mariska,

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus gelukkig niet de enige moeder met een drukke/rusteloze baby.

Onze zoon slaapt overdag bijna nooit en 's avonds krijgen we hem met moeite naar bed. Alleen als het schemerig wordt wil hij gaan slapen. Nu wordt het dus gelukkig beter, omdat het weer eerder donker wordt.

Verder moet hij de hele dag bezig worden gehouden. Hij verveeld zich ook snel. Bij de oppas ging het daarom ook niet goed. Hij vraagt steeds aandacht. Als ik bv. een tel de kamer uit loop begint hij te huilen. Als ik er dan weer ben kan hij heel hard gaan lachen. Hij weet dus precies wat hij wel en niet wil.

Het is niet zo dat wij onze zoon verwennen. Ik laat hem ook wel eens even huilen, want ik moet gewoon ook het huishouden e.d. doen.

Al met al is het erg druk. Maar net wat je zegt Mariska, een kind dat niks doet is ook maar saai.

Groetjes, Marjan
 
Terug
Bovenaan