drukke maand en ongehoorzaamheid


beste ouders,

ik ben mama van  2 kindjes en heb het deze maand wel heel erg lastig met onze oudste.
Niels is 3 jaar en wil voor geen meter luisteren!! heeft een grote mond en schop en slaat veel, en als andere kindjes ergens aankomen wat van hem is dan krijgt dat kindje gewoonweg een duw of een schop. Nu weet ik dat het een drukke maand is voor de kinderen, daarnaast begon het eigenlijk al in oktober dan is hij jarig, dan sint maarten, sinterklaas, zusje jarig, kerst en oud en nieuw staat weer voor de deur. Wel erg druk voor zo'n kiderhoofdje dat begrijp ik best, wil er alleen niet alles aan wijden, het is een goed excuus maar ik geloof niet dat een grote mond tegen mij en z'n vader komt omdat het zo druk is, dat zit er toch in. Wie heeft er net zoiets en heeft goeede tips om het thuis weer gezellig te krijgen!?


 
Ik zou het even op z'n beloop laten, waarschijnlijk kan hij zo zijn spanning uiten.
Als hij iets doet, wat genegeerd zou kunnen worden , zou ik het negeren, en als hij iets goeds heeft gedaan, belonen.
Dadelijk zijn de feestdagen achter de rug, dan zal hij wel weer wat rustiger worden.

Groetjes mamarovileur
 
December is een hele leuke maand (sinterklaas, kerst, etc) maar voor kinderen ook een hele spannende maand. Volgens mijn zijn heel veel ouders blij als het januari is (ik in ieder geval wel). Wij hebben naast alle feestdagen, ook nog 3 verjaardagen in december, dus we zijn druk, druk, druk. En ik merk dit ook aan mijn kinderen, drukker en onrustiger dan anders.
Tussen alle feestdagen in proberen we zoveel mogelijk weer de normale regelmaat op te pakken. Na 5 december heb ik ook even een week time-out in gelast, nog geen kerstboom gezet, maar even alles laten weer normaal laten worden.
Onze oudste is bijna 4, en af en toe wil ik haar wel achter het behang plakken. Als het echt even niet gaat, zet ik haar op de gang. En ook slaan en schoppen accepteer ik niet.   Maar vaak laat ik haar ook gewoon even uitrazen.
En tussen alle drukte door probeer ik haar wat extra aandacht te geven, gezellig samen op de bank voorlezen of gewoon wat kletsen.
De jongste is net 2, en haar ontgaat nog veel, maar merk wel dat ze wat onrustig wordt van laat naar bed gaan, en ander eet patroon. Dus afgelopen dagen na kerst weer vroeg naar bed, en even goed eten voordat ze oliebollen er weer aankomen.
groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan