drukken op buik na de bevalling

HalloIk ben in oktober bevallen van ons 4e kindje. Nu had ik een waterbevalling thuis gepland, maar door een hoge bloeddruk moest ik in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste kindje is alleen, omdat ze er niet uit wilde tijdens de persweeën, in het ziekenhuis ter wereld gekomen. De twee kinderen erna zijn gewoon thuis ter wereld gekomen. Ik heb altijd vlotte bevallingen gehad. Ook ons vierde kindje kwam na een uur en 3 kwartier ter wereld. Nu was mijn man en de verloskundige bezig met ons zoontje en de verpleegkundige was met mij bezig. De placenta was er al uit en volgens de verpleegkundige had ik last van bloedstolsels. Ze zei dat het beter was om die eruit te drukken. Dat heeft ze meerdere malen gedaan door heel hard op mijn buik te drukken. Ik hield haar arm vast om hem eraf te halen, want het deed zo zeer. Ik schreeuwde het daarom ook uit van de pijn. Ik kan heel wat hebben en de bevalling was in dit opzicht een schijntje kwa pijn. Ook de verloskundige en mijn man keken verschrikt om, omdat ik het zo uitschreeuwde. Ik moest 24 uur blijven en nam de situatie op dat moment gewoon aan zoals die was. Maar thuis gekomen begon het te malen. Ik heb dit namelijk niet eerder meegemaakt na mijn bevalling, terwijl dit toch de 4e is en stolsels kwamen er bij mij later er wel een keer uit. Mijn verloskundige heeft dit nog terug gekoppeld naar het ziekenhuis en die zei dat het nodig was omdat het mijn 4e was. Nu vraag ik me nog steeds af of dit klopt. Ik heb me toen behoorlijk machteloos gevoeld omdat ik normaal mijn mannetje wel sta en toen kon ik het niet tegenhouden. Dit wens ik niemand toe, maar als het echt nodig is geweest dan zou ik me erbij neerleggen.

Wat een apart verhaal ik heb er verder nooit van gehoord, dus kan je in die zin ook niet helpen. K zou ook niet weten waarom stolsels er perse zo snel uit moeten komen?? Misschien dat je op google wat meer info kunt vinden? Wat zei je vk er van dan?

Mijn verloskundige zei er eigenlijk niet zoveel over, gaf de boodschap gewoon over. Dat de stolsels ervan zelf uitkomen is bij mij ook altijd het geval geweest, daarom blijft het een vaag verhaal voor mij. Op google kon ik niet echt wat vinden. Toch bedankt voor je reactie

Terug
Bovenaan