Drukkend gevoel onderbuik

<p>Hoi allemaal,</p><p>Jeeej eindelijk zwanger!! Ik ben nu net 5 weken zwanger, dus nog heel pril. </p><p>Super gelukkig met alle symptomen (moe en misselijk). Maar sinds vandaag een drukkend gevoel in de onderbuik en bij Mn schaambot. Dit gevoel is de hele tijd aanwezig. Is dit normaal??</p><p>In december heb ik een miskraam gehad bij 5,5 wkn en ben nu dus heel bang dat het weer gebeurd... </p>
 
Helaas kun je een miskraam niet voorkomen, het beste wat je eigenlijk kunt doen is vooral niet stressen. Maar goed, dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd en het is super logisch dat je je zorgen maakt! Een drukkend gevoel of krampen in het begin van de zwangerschap zijn volkomen normaal. Heeft met je hormonen te maken en het groeien van de baarmoeder (ja, nu al!). Ik heb de eerste weken van beide zwangerschap de hele tijd het gevoel gehad alsof ik hartstikke ongesteld was, het enige wat uitbleef was bloedverlies. Verder werkelijk alles wat ik normaal ook had met een menstruatie. Probeer, voor zover dat gaat, te vertrouwen op je eigen lichaam. En als je je echt zorgen maakt kun je ook altijd de verloskundige bellen, zeker als je al een miskraam hebt gehad. Zij kunnen je ook gerust stellen met hun kennis en daar zijn ze ook gewoon voor! Ik wens je een super fijne zwangerschap toe, hopelijk blijft het goed!
 
Terug
Bovenaan