Nu zwanger van de tweede. Rond 10 weken kreeg ik een holteontsteking met veel hoesten. Heb een paar weken de hele dag kleine plasjes verloren daardoor. Dat is weer over. Maar nu in mijn derde trimester... De baby ligt deze zwangerschap erg laag, lage buik ook. En dat merk ik zeker aan mn blaas. Schopjes voel ik ook altijd onder mijn navel en meestal in de buurt van mijn schaambeen. Ik moet vaaaaaak plassen en als ik hurk of hoest ofzo komt er weer urine mee. En ik heb ook wel dat ik niet hoef te plassen als ik zit, maar zodra ik op sta voel ik ineens de baby erop zakken en moet ik nodig plassen. Soms als ik plas en ze schopt dan wordt de plasstraal ineens sterker haha!
Tja... Ik heb ook veel pijn in mn liezen, schaambeen en bekkenbodem. Je kan weinig veranderen aan hoe je je kindje draagt denk ik. Ik duw inderdaad wel eens zachtjes als het echt te gortig wordt. Even in beweging brengen. Maar dat werkt niet altijd.
Mijn vorige lag juist hoog en toen was ik weer enorm benauwd, veel maagzuur en pijn aan mn ribben ja. Ik zie het een beetje als dat hoog zwanger zijn pittig is.