Drukkend gevoel op blaas

<p>Hoi ,</p><p>Ik ben nu bijna 7 maanden zwanger en ze gebruikt mijn blaas als kussen / boksbal waardoor ik nu plas verliest .</p><p>Ook schopt ze soms in maag of ribben.</p><p>Weet dat dit er bij hoort maar wat kan je hier tegen doen ??</p><p>En ja dit is eindelijk mijn eerste na veel miskramen gehad te hebben.</p>

Tegen het plassen is het goed om je bekkenbodemspieren te trainen. Ook belangrijk voor de bevalling en het herstel daarna. Op YouTube zijn hier veel filmpjes over.

Tegen het schoppen in de ribben helaas weinig te doen. Ze zeggen dat het beter voelt wanneer ze indalen, meer ruimte bovenin, maar die van mij was tot het allerlaatst niet ingedaald dus... veel geduld

Onze zoon heeft de gewoonte om altijd bij mijn linker ribben te willen liggen. Dit vond ik erg pijnlijk op den duur en heb toen ook de verloskundige gevraagd wat ik kon doen.
Enigste advies wat ze had was om zachtjes de baby te duwen naar een andere positie.
Schijnt hij verder geen last van te hebben.
Succes!

Ps ik verlies af en toe ook wat urine.
Als ik wat langer van huis ga dan doe ik meestal even een maandverbandje in.
Het is niet dat ik zo veel verlies maar het geeft me wel een wat zekerder gevoel.

Nu zwanger van de tweede. Rond 10 weken kreeg ik een holteontsteking met veel hoesten. Heb een paar weken de hele dag kleine plasjes verloren daardoor. Dat is weer over. Maar nu in mijn derde trimester... De baby ligt deze zwangerschap erg laag, lage buik ook. En dat merk ik zeker aan mn blaas. Schopjes voel ik ook altijd onder mijn navel en meestal in de buurt van mijn schaambeen. Ik moet vaaaaaak plassen en als ik hurk of hoest ofzo komt er weer urine mee. En ik heb ook wel dat ik niet hoef te plassen als ik zit, maar zodra ik op sta voel ik ineens de baby erop zakken en moet ik nodig plassen. Soms als ik plas en ze schopt dan wordt de plasstraal ineens sterker haha! 
Tja... Ik heb ook veel pijn in mn liezen, schaambeen en bekkenbodem. Je kan weinig veranderen aan hoe je je kindje draagt denk ik. Ik duw inderdaad wel eens zachtjes als het echt te gortig wordt. Even in beweging brengen. Maar dat werkt niet altijd. 
Mijn vorige lag juist hoog en toen was ik weer enorm benauwd, veel maagzuur en pijn aan mn ribben ja. Ik zie het een beetje als dat hoog zwanger zijn pittig is. 

Terug
Bovenaan