drukkend gevoel schaamlippen???

Hallo dames,
Ik heb een beetje een rare vraag :
Ben 15 weken zwanger en sinds een paar weken heb ik soms last van een drukkend gevoel van onderen als ik sta.(Misschien mn schaamlippen)  Het voelt echt heel vervelend. Ik ben erop gaan letten en het lijkt alsof dit telkens voorkomt als ik de dag/avond/nacht ervoor sex heb gehad met mijn man. Het is mijn derde zwangerschap en het voelt een beetje als het drukkende gevoel dat ik ook een poos heb gehad na de bevalling. Is er iemand die dit herkent of weet wat het is? of nog beter;  kan ik  wat doen om het te voorkomen (geen sex meer????)

groetjes

Als het echt je schaamlippen zijn, kunnen het misschien spatadertjes zijn. Maar als je dat drukkende gevoel na je bevalling bedoeld kan het misschien ook beginnende bekkenklachten zijn.
Ik heb bij mijn zwangerschappen last van mijn bekken gehad, en daarna had ik ook steeds zo'n drukkend gevoel, vooral de eerste dagen van mijn menstruatie. Maar dat was meer een druk op mijn vagina, net of mijn baarmoeder eruit zakte. Dit bleek naderhand een overblijfsel van de bekkenklachten te zijn.
Maar als jij deze druk niet hebt, en alleen aan je schaamlippen kunnen het spatadertjes zijn, dit komt vaker voor tijdens de zwangerschap.

Als het echt je schaamlippen zijn, kunnen het misschien spatadertjes zijn. Maar als je dat drukkende gevoel na je bevalling bedoeld kan het misschien ook beginnende bekkenklachten zijn.
Ik heb bij mijn zwangerschappen last van mijn bekken gehad, en daarna had ik ook steeds zo'n drukkend gevoel, vooral de eerste dagen van mijn menstruatie. Maar dat was meer een druk op mijn vagina, net of mijn baarmoeder eruit zakte. Dit bleek naderhand een overblijfsel van de bekkenklachten te zijn.
Maar als jij deze druk niet hebt, en alleen aan je schaamlippen kunnen het spatadertjes zijn, dit komt vaker voor tijdens de zwangerschap.

Hoi,

Dat zijn idd waarschijnlijk spataderen. Ik heb het heel erg, ik kan geen half uur achter elkaar staan, want dan is het net of ik vanonderen uit elkaar klap zeg maar..... Bij mij is mn linkerschaamlip ook echt opgezwollen van de ader. rechts minder. maar ik heb ook bekkenklachten, dus misschien vanalles wat een beetje, dit is mn tweede zwangerschap heb bij de eerste nergens last van gehad...

groetjes en succes

Ha Joyzie,

Ik sluit me aan bij Jonge Mama (zie haar stukje "Help"). Opvallend is dat ik hier in mijn eerste zwangerschap nooit iemand over heb gehoord, en nu ineens meerdere op één dag.... sterkte !

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet eigenlijk nog steeds niet helemaal wat het is maar ik zie niets aan mn schaamlippen, geen verdikkingen ofzo. Ik heb wel dat gevoel een beetje dat je baarmoeder eruit zakt (is zeeeer overdreven, na de bevalling voelde dat veel erger, maar het lijkt erop). Ook heb ik heb ik een beetje last van m'n billen. De ene keer links en dan rechts. Volgens de Gyn kwam dat vanuit mn bekken.... Misschien heeft dit er dan toch mee te maken??? Voorlopig houd ik het nog wel vol. Bij de volgende controle toch maar even aangeven... Hoe dan ook, ben blij dat ik niet de enige ben met deze klachten, had er nog nooit van gehoord!

groetjes

Hoi dames,

heb zelf (gelukkig) geen klachten, maar als het i.d. spatadertjes zijn, dan zou je nog kunnen proberen om bij een speciale fysio langs te gaan die je kan helpen om de klachten te verminderen. Spataders (ook in je benen) kan ze niet weghalen, maar wel verminderen en daarmee de klachten. Klinkt misschien in eerste instantie raar maar je moet maar zo denken, er komt daar ook een kind uit, dus tja.....
Er zijn maar heel weinig fysio's die dit doen, dus misschien weet de gyneacoloog iemand (fysio voor vaatproblemen vooral bij zwangerschap).

succes

Terug
Bovenaan