Druppeltje borstvoeding uit tepel, zwangerschapsteken?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Morgen heb ik mijn NOD, dus ik wacht vol spanning af. Na een miskraam  in de 11e week van de zwangerschap kijk ik weer erg uit naar een nieuwe zwangerschap. Vanmorgen drukte ik een beetje op mijn rechter tepel en toen kwam er "borstvoeding" uit. Eerst een klein druppeltje maar toen ik ging stuwen kwam er meer druppels. Ik heb thijs bosrtvoeding gegeven, weten jullie of dit een zwangerschapsverschijnsel kan zijn dat door de hormonen er weer wat "voeding" aangemaakt wordt?? Ik ben bang dat ik hieruit teveel hoop put, maar ik kan het niet anders verklaren dat dat ik een zwangerschapshormoon moet hebben, hoe kan dit anders? Ik heb jullie wijze raad nodig. We gaan morgen voor 3 weken op vakantie zijn dus als het raak zou zijn, kan onze vakantie natuurlijk niet meer stuk!!!

Groeten mama van thijs.

Ik duim voor jullie allemaal!!!

Hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nieuw is voor me, ik zou dus ook echt niet weten of dat nu al een symptoon van een zwangerschap kan zijn. Ik dacht dat pas veel later in de zwangerschap kan komen (ik heb het zelf helemaal niet gehad). Ik zou als ik jou   was rustig je nod afwachten, en niet teveel hopen, dan kan het altijd meevallen.

Ik ga hard voor je duimen dat je zwanger de vakantie in gaat.

groetjes,
Kirsten

hoi hoi

ik heb dit via google gevonden:

>Een maand geleden ontdekte ik (een week na mijn menstruatie) dat er
>vocht uit mijn tepels kwam. Dat was ongeveer 2 dagen daarna was het
>over.
>Vorige week had ik het weer(minder) en nu was het vlak voor mijn
>menstruatie.
>Het komt er alleen uit als ik er op druk.
>Ik heb in mei een vroege miskraam gehad.
>Kan het daar mee te maken hebben? Beinvloed het mijn kansen op een
>nieuwe zwangerschap?
>

Ja, het kan zeker met de miskraam te maken hebben. Als je menstruatie nu weer regelmating is hoef je je er niet druk om te maken. Ook niet meer 'proberen' of het er nog is. (Hiermee kan je namelijk het prolactinegehalte opvoeren.)
--
Dr J.W. van der Slikke
Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

hoop dat je er wat aan hebt

groetjes

Terug
Bovenaan