Druppeltje olijfolie of hele scheut?

Tja, de titel zegt het al.

Omdat Job de laatste dagen moeite lijkt te hebben met poepen, denk ik erover om een beetje olijfolie door zijn volgende flesje te doen. Hij heeft trouwens geen last van harde ontlasting (door bv heeft hij nog aardige spuitluiers), maar hij lijkt er gewoon moeilijk af te komen. En als hij dan poept is het een heleboel in een keer, in plaats van een paar normale luiers vol per dag.

Weten jullie hoeveel olijfolie ik door het flesje moet doen? Een druppel of een hele scheut of iets er tussenin? Graag jullie advies!

Of is er nog een beter of ander middel voor dit probleem?

Bedankt alvast allemaal!

groetjes, Esther

Lijkt me dat je een scheutje er door moet doen. Een druppel zal te weinig zijn en een grote scheut te veel.
Heb je al geprobeerd om zijn darmpjes wat te masseren of te fietsen met zijn beentjes?
Dat wil ook wel eens helpen.
Groetjes Veerle

als hij alleen bv krijgt is het normaal dat hij een aantal dagen niet poept he.
hier is het record 8 dagen. En dan rommelt het ook al wel een paar dagen van te voren hoor. En je wilt niet weten hoeveel er dan in 1 keer uit komt. Dat houdt geen een luier, dan zit het tot zijn oren. Toch is dat normaal voor bv kindjes zeggen ze.
Mag zelfs 1 keer per 14 dagen poepen.

groetjes irene

ik denk ook dat je er gewoon een scheutje dor moet doen. met bv kan het inderdaad dat ze lang niet poepen, maar volgens mij geef jij kv he?
nou hoop dat het werkt. succes!

liefs marijke

Job krijgt 3 x bv en 2 x kv op een dag. Normaal poept hij ongeveer 2x per dag, maar sinds we Friso Comfort en Johannesbroodpitmeel door de bv gebruiken nog maar 1x per dag (en da's dan best veel in 1 keer). De ontlasting hoort hier dunner van te worden, dus daar kan het niet aan liggen.
Wel is hij erg winderig, en dat schijnt te kunnen komen van deze voeding, maar ook van Losec (maagzuurremmer i.v.m. reflux). Wel zielig, want hij moet telkens best hard huilen  en krijgt nauwelijks slaap. En de thermometer hielp helaas ook niet...

Ik denk dat ik maar met een klein scheutje olijfolie ga beginnen, wie weet helpt het. Bedankt voor jullie raad!

Dat winderige en liggen persen kwam bij mijn zoontje door het johannesbroodpitmeel. Hij kreeg ook dunne ontlasting en lag vaak te persen, terwijl er dan geen ontlasting kwam. Toen we met het johannesbroodpitmeel gestopt zijn is het vanzelf weer over gegaan.

Groetjes mama van teun.

Terug
Bovenaan