druppeltjes

Hay meiden,
Ik doe dit ff anoniem omdat ik hier vaak op t forum kom en me een beetje schaam.
Ik laat sinds vorige week regelmatig wat druppeltjes urine lopen. Ik kan er echt niks aan doen, vooral als ik moet lachen of schrik of zo. Weet er iemand of dat normaal is en wat ik er misschien aan kan doen.
Bedankt "een onzeker anoniempje"
 
hoi anoniem,
Momenteel ben ik enorm bverkouden en moet nogal beroerd hoesten, ik merk dat ik dan ook steeds wat urine bij het hoesten verlies. hoort er blijkbaar bij.
Mijn vriendinnen hadden me er al voor gewaarschuwd. Het is dus vrij normaal wat je beschrijft, je kunt er niet veel aan doen want je bekkenbodem wordt steeds slapper. Het is zeker niet aan te raden om oefeningen te gaan doen om je bekkenbodem strakker te maken want dat werkt straks (bevalling) in je nadeel ! succes ermee !
liefs Merel+ (ongv. 15 wkn)
 
Volgens mijn Vk was uit recent onderzoek gebleken dat bekkenbodemoefeningen in de zwangerschap juist geen kwaad kunnen.
Ze adviseerde me dus om regelmatig mijn bekkenbodemspieren aan te spannen: in series van 5-10, tot 10 keer per dag (dus max 100x aanspannen per dag).
Om te weten om welke spieren het gaat kun je het een keertje doen terwijl je op het toilet zit: span de spieren aan die het plassen stoppen.
Maar voor het oefenen is het juist niet goed om het tijdens het plassen te doen, maar doe het gewoon als je in de auto zit, aan het afwassen bent etc.

Sterkte,

N.
 
ja, bekkenbodemspieren trainen is juist wel goed. Vooral als je weet hoe je ze kan aanspannen en ontspannen heb je daar bij de bevalling je voordeel mee. Dan kan je ze namelijk ontspannen!! (en dat werkt echt..)

Ik heb het nog steeds heel erg als ik moet niezen. Het is na mijn vorige bevalling nooit helemaal over geweest, en nu wordt het weer steeds erger.
Zelfs zo dat ik laatst een verschrikkelijke drup in mijn broek had... oeps. (in de stad dus he. erg vervelend)

Ach ja, benen bijelkaar en dan pas niezen... anders blijf je verschonen, hahaha
 
benen bij elkaar weet ik niet! dan span je je dijspieren en juist niet je bekkenbodemspieren ;)
verkeerde effect zeg maar.

voorover buigen zodat je plas er niet uit kan.

succes
lies
 
Terug
Bovenaan