dubbel gevoel

Hallo allemaal,
Ik ben Patricia en ben 29 jaar. Wij zijn verleden jaar maart met de pil gestopt en sinds april dit jaar lopen we bij de gyn. In principe zijn alle testen goed verlopen en zou er helemaal niets mis moeten zijn. Het enige echte probleem is dat ik zo verschrikkelijk onregelmatig menstrueer. Ik word er helemaal gek van. Het duurt soms wel twee maanden en al die tijd zit je te hopen. Nu was mijn zusje gister bij mij met het blijde nieuws dat ze al zeven weken zwanger is. Ik vind het nieuws helemaal te gek hoor, maar wat een dubbel gevoel is dit! Ik voel me helmaal happy en verschrikkelijk in de put op hetzelfde moment. Ik hoop dat ik gauw alleen maar heel erg blij voor haar ben want dit is echt niets hoor. Jeetje wat voel ik me nu een zeur, maar moest het even kwijt bij mensen die misschien een beetje begrijpen hoe ik me voel. Bedankt!
Groetjes
patricia

He Patricia,
Ik kan me heel goed begrijpen hoe jij je moet voelen. Ik had dit afgelopen zomer ook , toen iemand me enthousiast vertelde dat ze zwanger was. Ik heb haar netjes gefeliciteerd, maar ik wist niet hoe snel ik thuis wou zijn. Natuurlijk gun je een ander ook dit geluk, maar je mag toch af en toe ook wel even aan jezelf denken.
Je zeurt heus niet, daarvoor is dit forum!
Liefs Fenna

Hoi,

Ik ben het helemaal met Fenna eens. Ook ik vind het vreselijk moeilijk als er weer eens iemand in je familie/vriendenkring met het verhaal komt dat ze zwanger is. Ik ben dan natuurlijk blij voor diegene maar diep in mijn hart wil ik deze dingen helemaal niet weten. Ik laat het ook niet merken omdat ik dat dan weer vervelend vind voor degene die zwanger
is. Dat is dus niet altijd makkelijk.
Ik denk maar.. onze tijd komt nog wel en kunnen we voelen wat zij ook voelen en dan is dat (jaloerse) en onprettige gevoel ook voorbij.

Liefs, Wen.

Bedankt voor de reactie meiden. Ik zat er toch wel even doorheen hoor. Vooral omdat het juist mijn zusje is. Nu gaat het wel weer hoor. Ben nu gelukkig dat verdrietige gevoel kwijt. Jaloersig zal ik voorlopig wel blijven, maar ik ben nu wel superblij dat ik tante word!

Groetjes
patricia

Terug
Bovenaan