dubbel gevoel

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,
Vanaf augustus lees ik hier al mee en heel af en toe plaats ik een berichie.
Ik ben vanaf augustus gestopt met de pil ( ben 24 jr). Sindsdien geen menstruatie meer gehad.Januari naar de gyn en daaruit kwam naar voren dan mijn hele cyclus stil ligt: de gyn legde uit dat mijn hypofise signalen krijgt vanuit mijn hormonen dat het allemaal prima gaat: niet dus!
Ben begin februarie gestart met clomid ( daarvoor kuurtje op mijn menstruatie op te wekken, gelukt) volgende week maandag mijn nod maar ik voel echt helemaal niets.
Als mijn lichaam voorheen op aan stond dan staat het nu absoluut op uit. Er zijn nul, nul signalen dat ik zwanger ben of ongesteld moet worden.
Ik had wel op 17 en 18 dag bruine afscheiding, snap ik ook niets van, weet niet of dat wat betekend. Heb namelijk nooit echt een normale cyclus gehad.
O ja, dat dubbele gevoel komt met name naar voren; dat hoe meer ik ermee bezig ben ( net  bloed geprikt op progesteron, cyclus dag 21)  hoe meer meiden uit mijn omgeving of in één keer zwanger worden of net bevallen zijn, leuk voor hun hoor daar niet van. maar ......
Wou dus effe een klein stukkie typen maar merk toch dat ik veel vragen heb.

Nou ja, het ken maar weer van je afgeschreven zijn......
liefs,
El

Hoi El,

Volgens mij hebben we dat allemaal hier, zo veel zwangere buiken en baby's om je heen, ineens als je er zelf mee bezig bent! Frustrerend is dat ja! Vervelend ook dat je helemaal geen cyclus meer hebt, ik hoop voor je dat de clomid zijn werk doet! Ik zelf slik ook clomid en dat werkt op zich goed, ben helaas nog steeds niet zwanger, maar heb wel iedere maand mooie eitjes en m.b.v. pregnyl een eisprong. Je moet denk ik gewoon eventjes afwachten op de bloeduitslagen, dan kunnen ze precies zien of je een eisprong hebt gehad. En dat je nu nog niks voelt, als je volgende week maandag pas je NOD hebt, is volgens mij heel normaal hoor!
Als je van je af wilt schrijven, ben je hier in ieder geval op het goede plekje, want ik heb er al veel steun aan gehad!

Liefs, Anke

Dank je, Anke. Is deze onzekere periode is het erg fijn dat er zo'n forum is waar je kan spuien over alles wat je mee maakt en voelt.
Nog even over die bruine afscheiding ( sorry hoor) Had jij dat ook met Clomid, en is dat een bepaalde periode in je cyclus?
liefs, El

Nou nee, die bruine afscheiding herken ik niet, niet specifiek van een bepaalde fase in mijn cyclus ofzo, ook niet in combi met de clomid... Maar ik zou me daar niet te druk over maken als ik jou was  hoor, iedereen heeft wel eens zoiets. Wat het ook nog zou kunnen zijn misschien, is een innesteling, dat kan ook gepaard gaan met een klein beetje bloedverlies....dus ik hoop voor je dat dat het is! Succes nog verder!

Liefs, Anke

Dat is ook zo.
Veel werken en elke dag folium slikken is toch ook een heerlijk bezigheid hihi

hoi el,
je verhaal komt me zeer bekend voor, ikzelf heb pco syndroom, daardoor heb ik dus ook geen cyclus, en rijpt er geen eitje.
ik heb ook clomid geslikt, en ik had echt het idee dat het niet ging werken, had pas na 22 dagen een eisprong en ik had zo weinig hormonen in mijn lichaam dat ik daar onmoglijk zwanger van kon worden.
maar wat blijkt bij poging 2 was ik (totaal onverwachts) zwanger.
ik wil je zeggen, geef de moed niet op, je lichaam kan je soms goed voor de gek houden.
ben niet onzeker en ga er voor, en wie weet is het bij jou ook sneller raak dan je zelf denkt!
succes.
X marieke.

Hoi Marieke,
In de eerste plaats gefeliciteerd! Hoever ben je nu?
Het maakt bij mij wel een hoop duidelijk toen je schreef dat je eisprong op dag 22 was want van mezelf begreep ik effe helemaal niets. Ik ben vanaf dag 1 van mijn cyclys aan het tempen en mijn temp gaat op en neer om de paar dagen en ik doe het toch echt zoals het hoort, elke ochtend om 7 uur ( zelfs in het weekend!). Ook mijn afscheiding zegt verschillende dingen, eerst niets, toen veel en doorzichtig toen effe bruin en nu stabiel een beetje.
Volgende week maandag mijn NOD maar ik verwacht dat ik of niet ongesteld ( dat het gewoon niet op gang komt) word of later.
Ik wil het zo graag....... en probeer er niet teveel aan te denken maar dat is erg lastig. Ik verward soms zelf mijn darmbeweging voor baarmoeder beweging.....hihih
gr. El

hoi el,
ik ken dat gevoel zo goed, je wil het zooo graag maar je hebt het zelf niet in de hand, dat is zo frustrerend.
ik hoop wel dat er iemand in je omgeving is waar je goed mee kunt praten, dat lucht op.
ikzelf heb nooit hoeven temperaturen, ik moest rond de eisprong regelmatig naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, dus daar heb ik geen ervaring mee.
maar ik kan me voorstellen dat je erg onzeker word bij al die wisselingen van temp.
laat je niet gek maken.
X marieke
20 w. zwanger.

Terug
Bovenaan