Dubbel gevoel

Ik weet dat deze baby voor ons de laatste is en dat geeft me een raar dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik dat het snel december is, dan ben ik van die dikke buik en dat gepuf en gesteun af. En dan is het klaar en kan ik weer proberen om mijn lijf  enigszins in model te krijgen. Maar aan de andere kant weet ik ook dat als het eenmaal geboren is, dat ik dan nooit meer het getrappel zal voelen en ook nooit meer alle leuke dingen van een zwangerschap zal meemaken en het wonder van de geboorte. Dat is heel vreemd, aan de ene kant ben ik het nu zo zat en ik wil ik echt dat mijn kleintje er zo snel mogelijk is  en aan de andere kant weet ik dat ik het ga missen. Raar,  hè, maar we vinden allebei dat 2 kinderen genoeg is. Zijn er meer voor wie dit de laatste  keer is en die dit gevoel hebben ?

Groetjes
Bibi  

Hey Bibi,

Tijdje geleden weer meid, ben inmiddels verhuisd en heb sinds vanmiddag mijn pc weer aan de praat. Ik herken helemaal wat je zegt joh. Dit is ook mijn laatste keer. Ik heb al 2 kids uit een vorige relatie en ben al zeer op leeftijd vind ik voor deze zwangerschap laat staan nog eentje. Mijn vriend vind het zo ook wel mooi, bij elkaar hebben we straks toch drie kinderen en dat vinden we ook wel genoeg zo.

Raar gevoel he, je weet dat het de laatste is. Ik heb dat precies zo. Eigenlijk wil je er zo lang mogelijk van genieten en toch ben je die buik al behoorlijk zat. Tja dat hoort gewoon bij de laatste loodjes denk ik of het nu de laatste keer is of niet haha.  Wel een gek gevoel he de laatste. Ik vind het ook  een hele rare gedachte. Het is een soort afsluiting van een periode die nooit meer terug gaat komen.  

Gaat het verder allemaal goed met je? Ik ben behoorlijk moe de laatste tijd maar dat is niet zo gek want ik zit in een nieuwe omgeving en alles  moet nog wennen en staat nog niet helemaal op zn plek enz enz. Maar het begint te komen dat ik iets meer kan relaxen gelukkig.  

Groetjes Peet  

Hoi Bibi en Petratjuh,

Hier hetzelfde gevoel. Aan de ene kant straks heel blij als de kleine er is, want een 3e zwangerschap komt er hier niet. Dit is echt de laatste.  Hier heeft het dan een medische oorzaak, maar met deze 2 is het voor ons ook wel compleet.

De bewegingen in je buik en de leuke dingen van het zwanger zijn komen straks niet meer terug. Heel raar... zo vertrouwd als het er nu bijhoort.

Straks nog even lekker in bed "spelen" met de kleine. Mijn handen worden de ene keer als boksbal gebruikt en de andere keer komt het kindje er heel rustig tegenaan liggen. Zo heerlijk om nog even mee te maken. Nog even van genieten.

Groetjes Noah

Hé Peet, da's een tijd terug. Ik had nog een berichtje voor je geschreven na je verhuizing, maar ik dacht al dat je geen internet had, want ik kreeg geen reactie. Maar fijn dat de verhuizing nu voorbij is en dat alles langzamerhand op zijn plek komt. Hopelijk heb je snel de rust die je nu echt wel nodig hebt.
Ja, het gevoel is heel raar. Ik wil snel van die buik af, punt één omdat ik dan mijn schat in mijn armen heb en punt 2 omdat ik het zo zat ben. Maar ja, ik besef ook wel dat als die buik weg is, dat hij nooit meer terugkomt. Ik moet zeggen dat met 2 kinderen ons gezin ook wel compleet is, maar toch. Leuk is dat, hè Noah, even zo lekker contact met je kleintje. Hij is nu wel een stuk rustiger als  een poos terug  en slaapt soms als ik naar bed ga, maar als hij wakker is, laat hij zich wel voelen .

haha ik heb jouw berichtje idd niet meer gelezen. Waar had je die geplaatst dan bibi?

Wat herkenbaar he die gevoelens, wetende dat het nooit meer terugkomt en toch zo graag van die buik afwillen die steeds meer in de weg gaat zitten. Het valt ook echt niet mee die laatste weken pffffffff. Afzien! Maar het bewegen van de baby is wel een heel fijn gevoel meestal. Als ie hard in mn blaas trapt vind ik het minder hahaha.

Ik had een nieuw onderwerp gemaakt, hij staat er nog, moet je maar even kijken.
Ja, als de kleine lekker bezig is met bewegen is het zeker leuk. Maar de nieuwsgierigheid naar hoe hij eruit ziet, gaat nu ook meespelen, hoor.

Hoi,
Ook ik heb dat dubbele gevoel! Ben nu 34 weken zwanger van ons 3e kindje en begin nu pas echt te genieten. Kom er gewoon niet aan toe met 2 hummels thuis. Ben blij dat ik nu verlof heb. Nu komt het opeens ook zo dichtbij. Kleertjes gewassen, 1e pakje gekocht (bij alledrie een ander pakje voor direct na de geboorte), wieg opgehaald bij mijn schoonouders etc.... Het is alsof ik het nu pas echt tot me door kan laten dringen. Over een paar weken lig ik weer met een kleintje in mijn armen. En de laatste keer leven in je buik voelen, zo speciaal! Ik ben de buik niet zat, ook al zit ie regelmatig in de weg. Maar ik word steeds nieuwsgieriger naar de kleine binnenin. We weten niet wat het wordt, dus des te spannender!
Geniet nog maar even van deze bijzondere weken...
Groetjes,
Sonja
(3 dec 08)

Terug
Bovenaan