Dubbel gevoel

Hebben jullie dat ook, dat je het eigenlijk van de daken af wil schreeuwen maar aan de andere kant nog wel de angst hebt dat het fout kan gaan? mijn man heeft dit helemaal niet. Ook denk ik soms van ben ik wel zwanger... Of speelt mijn lichaam een spelletje met mij... Haha, stom,he.....

hier nog een!!
Al moet ik zeggen, de eerste keer vond ik het een stuk moeilijker om geheim te houden.
Het gevoel van, wat als het mis gaat, is nu ineens veel overheersender. Ok heb ik minder tijd om er aan te denken. Dacht ik de eerste keer nog voortdurend, owja, ik ben zwanger!! Heb ik dat nu helemaal niet.

Ja ik ken het! Ik geloof het ook nog niet echt! Omdat ik me helemaal niet anders voel!
Ma indd het gevoel dat het fout kan gaan overheerst nu nog wel bij mij!

Heel herkenbaar.
Wij wonen in de USA en zijn na onze eerste IVF/ICSI poging zwanger geraakt. Het hele voortraject van injecties, controles, echo's, wekelijkse ziekenhuisbezoeken en bloedtesten maakt het zo onwerkelijk dat het nu ineens 'raak' is. We gaan in februari op familiebezoek en zijn van plan het dan pas aan de familie te vertellen. Ben dan 14 weken. Ik ben me er bewust van dat er nog veel mis kan gaan en dat gevoel overheerst nu nog sterk. Ben pas echt gerust als er op de echo een hartje (of misschien wel 2; we hebben 2 embryo's laten terugplaatsen) klopt.

Ja zeker heel herkenbaar. Wij hebben het echter wel meteen verteld. Correctie mijn partner heeft het zelfs op Facebook gezet, een beetje extreem, maar dat is zijn manier om er mee om te gaan. Veel mensen vinden het te vroeg, want stel dat het weer fout gaat, het is dit jaar al drie keer fout gegaan, maar stel dat het fout gaat dan begrijpt ook iedereen waarom je je kut voelt. We hebben zaterdag de volgende echo en dat vind ik wel heel spannend. De laatste dag van het jaar, stel nou dat het niet goed zit, wordt geen fijne jaarwisseling dan. Misschien zet ik een beetje veel neer, maar ik heb gemerkt dat het me helpt als ik er veel over praat, dit lijkt me de perfecte plek daarvoor.

Terug
Bovenaan