Dubbel gevoel

Zwanger, na een miskraam van bijna 1 jaar geleden. Aan de ene kant zo blij aan de andere zo onzeker. Raakte in lichte paniek toen ik buikpijn kreeg. 14/1 eerste echo - ik moet eerst zien of het goed zit voordat ik echt blij kan zijn.
Ik heb nu ook minder zwangerschapsklachten als de eerste twee zwangerschappen ( een zoontje van bijna 2)
Dat maakt me ook onzeker. Aan de andere kant wel prettig - nu is het makkelijker om geheim te houden dat ik zwanger ben.
pfff ik hoop echt zo dat het deze keer goed gaat. Twee vriendinnen zijn ook zwanger een ander is bezig met IUI. Andere vrienden hebben net een zoon gekregen en weer anderen krijgen deze maand een dochter. Een echte babyboom in mijn omgeving dus. Dus laat het goed gaan, duimen jullie voor me ?

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap. Goe ver ben je? Wat is het allemaal spannend en onzeker he? Ik herken je gevoel maar al te goed. Zijn bijna 2 jaar bezig geweest voor een 2e kindje en afgelopen jaar 2 miskramen gehad en een bbz. Ik kan pas blij zijn als ik een kloppend hartje heb gezien. Ik duim voor je, jij ook voor mij?

Tuurlijk duim ik voor je !

Ik ben ongeveer 7 weken nu denk ik
Vreselijk irritant want ik wil het eigenlijk aan mensen vertellen maar wil ook wachten totdat ik op de echo gezien heb dat het goed zit.
Je eerste is dat een jongetje of een meisje ? Ik heb een zoontje die volgende maand 2 wordt.

Gisteren bij verloskundige geweest. We hoopten dat we konden zien dat alles goed zat. Eigenlijk weten we nu nog niets. Ik lijk op dit moment 6 weken zwanger, minder ver dan we dachten maar op zich niet vreemd. Alles is nu nog te klein om goed in beeld te brengen. Ze dacht hartslag te zien maar kan ook een bloedvat zijn van mij.
Dus we zitten nog tijdje langer in onzekerheid. Volgende week vrijdag weer echo. Ze meten dan vruchtzakje weer op en ik hoop dat het dan gegroeid is. Als ze het dan nog steeds niet goed kunnen zien sturen ze me door naar gynacoloog - die hebben betere apperatuur.

Ik wil je even sterkte wensen. Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Ik was 2 maanden later alweer zwanger (gelukkig). Was ook heel erg bang de eerste weken na de echo met kloppend hartje en ook het hartje gehoord te hebben waren we erg opgelucht. Wel hadden we bij elke afspraak (verloskundige of echo) als alles nog maar goed is. Ik had ook veel minder klachten bij de 2e zwangerschap en deze is helemaal goed verlopen onze zoon is nu 19 weken en doet het fantastisch. Ik zal voor jullie allebei duimen dat jullie zwangerschappen goed verlopen.

Het ziet er niet goed uit. Tweede echo gehad; vruchtje was wel gegroeid maar niet zoveel als je zou verwachten. Nog steeds geen kloppend hartje. Doorgestuurd naar gynacoloog. Ook deze zag geen hartje kloppen en maakt zich zorgen. Over 1 week terug komen en opnieuw kijken. De kans op miskraam lijkt groter dan op gezond kindje

Jeetje, wat ontzettend naar om te horen! Sterkte, ik hoop dat het toch een goede uitkomt zal zijn volgende week.

Terug
Bovenaan