Dubbel probleem.. clearblue + trauma

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hi allemaal! <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik hoop volgende week te kunnen starten met proberen zwanger te worden van ons tweede kindje. Alleen er zijn twee problemen waar ik tegenaan loop:</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">1. Mijn clearblue digitale test voor 2 dagen gaf  de vorige maand een smiley op 16 september, alleen ik ben 28 september ongesteld geworden dus dat klopte niet met de test. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Mijn cyclus is gemiddeld 28 tot 30 dagen lang. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Op zich geen probleem zou je zeggen, alleen; <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">2. Ik ben getraumatiseerd op het gebied van seks. Het lukt mij om 1x een poging te doen, maar daarna moet ik fysiek en mentaal herstellen voor “een volgende ronde” in de nieuwe maand. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Nu is mijn vraag; hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik volgende week op de meest kansrijke dag ga proberen zwanger te worden? Want de clearblue gaf het dus niet goed aan.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Zijn er verder nog ervaringen rondom clearblue? <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />hoe zouden jullie dit aanpakken? <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Dankjewel allemaal alvast! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ps. Korte uitleg; de wens voor een tweede is groter dan de angst. En thuis met mijn man 1 poging wagen levert minder  trauma op dan de medische molen in het ZH. </p>
 
Het klinkt misschien raar. Maar de dagen dat je vruchtbaar bent. Misschien je man zelf het werk laten doen in een potje. En dan via een spuitje inbrengen.. En dat dan meerdere dagen rond je piek? Zo hoef je in ieder geval het trauma rondom seks niet te ervaren. En kan je dus via een spuitje inbrengen. Mijn zus is lesbisch en daar is het natuurlijk ook zo gegaan. Het is een optie/idee maar weet niet of het jou red middel is.
 
Zelf ook de clearblue ovulatie test gebruikt, die ene met een leeg rondje of smiley. Wij hebben op de dag van de smiley 1x seks gehad en inmiddels 37 weken zwanger. Kan dus zeker genoeg zijn en het blijft geluk hebben natuurlijk.
 
16 september zou wel kunnen toch.
Is dan dag 16 bij cyclus van 28 dagen, dus iets later. Mijn eisprong is ook later dan gemiddeld, ben bij iedere zwangerschap ook iedere keer wat teruggezet.
 
Waarom denk je dat de ovulatietest niet klopt? Eisprong is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Bij de een is het 10 dagen daarvoor en weer bij een ander 14 dagen.
 
Dankjewel voor je reactie! 
Ja.. daar zeg je wat! Heb daar nog niet over nagedacht, zal dat eens bespreken met mijn man.. klinkt wel als een goede optie natuurlijk! 
 
Hoi! Ja.. bij mijn weten is de ovulatie precies 2 weken voordat je ongesteld wordt! En nu zaten er dus "maar" 12 dagen tussen en voor mijn gevoel (en terugkijkend naar mijn kalender) zaten er altijd 14 dagen tussen! 
daarom dacht ik; hoe dan? 
 
Die 14 dagen is een schatting dus wees gerust! Ik heb altijd pas op dag 27 van mijncyclus ban 35 dagen mijn eisprong! In het begin leverde dat heel veel stress op want dat kon toch niet zo laat, zei mijn gevoel. Maar ondertussen alweer 14 weken zwanger van ons 2e kindje.
 
Terug
Bovenaan