Dubbele eisprong na een miskraam

Hallo mama's to be! Ik wil hier even mijn verhaal optypen om te weten te komen of er meer vrouwen zijn die hetzelfde hebben of hebben gehad als ik.Mijn vriend en ik zijn nu al een jaar bezig voor een vijfde kindje.Hiervoor gebruikte ik de Mirena (al voor de derde keer) en ik heb bij mijn laatste zwangerschap gemerkt, dat ookal zeggen ze dat je met een Mirena je cyclus behoudt, je lichaam toch moet wennen dat je geen bescherming meer hebt en dat ik pas na een half jaar begon te merken dat ik zwanger kon raken, wat vaak voor mijn NOD fout ging. Inmiddels na vier zwangerschappen en monitoren van cyclussen en eisprongen mag ik toch wel zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben geworden van mijn eigen lichaam. Ik voel alles in mijn lichaam. Vorige maand was het eindelijk zover. Mijn NOD kwam in zicht maar ik voelde dat ik in verwachting was. Ik heb door de jaren heen heel wat zwangerschapstesten verslonden en ik weet nu, uit eigen ervaring dat er geen indroogstreepjes bestaan. Ik heb gemerkt dat er ALLEEN een streepje verschijnt als er daadwerkelijk HCG in je lichaam zit (al is dit dan minimaal en verschijnt er een super licht 'gekleurd' streepje, anders is het HCG streepje opgedroogd wit!) En inderdaad wat bleek, ik was in verwachting. Helaas ging dit met de zes weken mis :-( Zonder veel bloedverlies en zonder krampen. Ik had heel licht verlies en heeft een week bij elkaar geduurt voor het vruchtje afkwam. Dit is inmiddels drie weken geleden.Nu heb ik afgelopen maandag mijn eisprong gevoelt! Ik had de hele dag een lichte pijn in mijn rechterlies. Alleen nu heb ik dus afgelopen dinsdag weer mijn eisprong gevoelt alleen ditmaal in mijn linkerlies! Ik vroeg me dus af, ze zeggen dat je vruchtbaarder bent na een miskraam, of er meer vrouwen zijn die na een miskraam een dubbele eisprong hebben gevoelt en of dit een meerlingzwangerschap bleek.Het ontstaan van een klein mensje is zo'n kwetsbaar proces dat we van geluk mogen spreken als het lukt. En hoop ik dat voor alle vrouwen op dit forum dat jullie kinderwens snel vervult mag worden!Het wordt voor ons de komende anderhalve week weer een spannende periode omdat mijn NOD 2-maart is. En ik me nu afvraag of ik een tweeling kan krijgen.Liefs Chantal
 
Geloof mij maar dat er indroogstreepjes en vals positieve testen bestaan. Inmiddels 2,5 jaar bezig voor een derde. En ervaringsdeskundige op het foppen van je eigen lichaam. De oudste heeft 2 jaar geduurd met ruim een jaar in het ziekenhuis lopen. Tweede volgende met 1 hormoonkuur. Inmiddels kijkoperatie gehad en pas nu (na de operatie) voel ik een eisprong, maar ook links en rechts soms. Een tweeling kan. Maar 2-eiig zit meestal in de familie. Het kan ook allemaal veel gevoeliger zijn door de miskraam.
 
Het principe van een zwangerschapstest is heel erg simpel. Het ene streepje reageert op voldoende urine en het tweede streepje moet op HCG reageren. Als er een bevruchting heeft plaats gevonden maakt je lichaam het minimale aan HCG aan. Valse positieve testen komen het meest voor als er vroeg voor de NOD wordt getest. Als er na de NOD wordt getest en er verschijnt een heel licht streepje, niet binnen de vijf minuten dat zou moeten maar in de komende uren erna, ben je toch in verwachting (of in verwachting geweest)Ik ben chemicus en ik weet dat er geen reactie plaats vind op het tweede streepje als er geen HCG (minimaal) in je lichaam zit!Als je nagaat dat 60% van de zwangerschappen misgaat voor de NOD in verband met een aanlegfout of dat het vruchtje gewoon niet in orde is. Is dat de rede dat er valse testen bestaan. Natuurlijk zijn er nog de groep vrouwen bij wie de baarmoeder om wat voor reden dan ook complicaties geeft. Maar is er niemand die tegen mij kan zeggen dat ik geen ervaringsdeskundige ben van mijn lichaam als zelfs mijn huisarts dat niet tegenspreekt.Zoals in jouw verhaal vertel je dat je problemen hebt met je baarmoeder en dat het de reden is waarom het bij jou niet lukt. Ik hoop dat je snel in verwachting mag raken. Heel veel succes.Liefs Chantal
 
Terug
Bovenaan