Dubbele hoeveelheid vruchtwater

Iemand van jullie hiermee bekend?? Vorige controle werd me al verteld dat m'n baarmoeder aan de grote kant was en teveel vruchtwater, nu dus een groeiecho gehad en heb de dubbele hoeveelheid! Ben doorgestuurd naar de gyn. voor verder onderzoek omdat er een reden voor moet zijn. Diabetes ben ik al op getest en dat heb ik niet. Ben best geschrokken toen ze vertelden dat m'n vliezen vroegtijdig kunnen breken... Afwachten wat de gyn. gaat zeggen, iets aan gedaan worden kan niet, dus het is afwachten..
 
Bij de vorige zwangerschap had ik wel heel veel vruchtwater, maar niet de dubbele hoeveelheid. Hier zorgde het er juist voor dat de kleine langer bleef zitten.

Kan me voorstellen dat je in spanning zit. Succes bij de gyn!
 
Vandaag naar het ziekenhuis geweest, eerst weer een uitgebreide echo gehad om uit te sluiten dat ons kindje het goed maakt in mama's buik en alles ook verder in orde is, dit was allemaal oke! Echoscopiste zei dat ik wel veel vruchtwater had maar de metingen gaven niet aan dat het de dubbele hoeveelheid was, gelukkig maar! Ons kleintje loopt wel behoorlijk voor op schema, bijna 2 weken, maar ook dat is niks bijzonders. Hij vertelde dat ik het bij een zwangerschap van 40 weken 8 pond zou wegen, geen kleintje dus!;) Maar ik vindt alles best, zolang het maar goed gaat allemaal. Toch een hele opluchting.. Mag nu gelukkig weer gewoon op controle bij de vk, lekker vertrouwd!

Liefs Esje
 
Terug
Bovenaan