Dubbele menstruatie ?!

<p>Hoi meiden, ik wil graag vragen naar jullie ervaringen. Ik ben in juni gestopt met de nuvaring. Ik heb gelezen dat het ongeveer 3 maanden duurt voordat alle hormonen van de nuvaring uit het lijf zijn. Ik ging gelijk menstrueren elke maand. Sinds dat ik gestopt ben met de nuvaring heb ik geen menstruatieklachten meer tijdens de menstruatie, maar wel pas op de laatste dagen wanneer het bijna weer over is. Op de laatste dagen, wanneer ik bijna niet meer bloed, krijg ik erg veel last van darmproblemen enzo. Deze maand was het weer zo ver. Op dag 6 van de cyclus was het bloeden bijna gestopt, alleen nog een klein beetje oud bloed en ik gebruikte enkel nog inlegkruisjes. Ik kreeg toen ook weer veel last van pijn in de darmen, maar ik wist dat dit normaal is bij mij. Echter moest ik de dag erna weer vol aan het maandverband want het leek wel alsof ik weer van voor af aan ben begonnen en dat ik nu weer ongesteld was geworden maar dan mét pijn en weer helderrood bloed. Ik ben al eens onderzocht op endometriose maar dat heb ik niet.  Heeft iemand hier ervaring mee?</p>

Ik heb hier zelf geen ervaringen mee. Wellicht even de huisarts bellen voor overleg. Al is het voor je eigen geruststelling. 
Helaas kan ik je verder niet helpen. 

hier dan geen nuvaring gebruiker maar een ex prikpil gebruiker.. ik stopte altijd als ik geen relatie had met de prikpil.. met het idee t is niet nodig en met het idee van even alle hormonen uit m’n lichaam.. (heb hem zeker 10 jaar geprik gehad, dus enorm veel ervaring er mee en ook met stoppen)
En ik heb zeker ook gehad dat ik aan t bloeden was.. bijv 5 dagen lang.. dan 1 dag zo goed als niet zoals jij beschrijft oud bloed en enkel een x aantal druppels en dan de volgende dag weer alsof ik vanaf voor af aan moest beginnen.. opzich niet heel gek en kan dr bij horen.. je lichaam is helemaal in de war.. is gewend dat je elke keer weer hormonen krijgt en nu dat niet gebeurt is je lichaam zich aan t aanpassen.. heb ook wel eens gelezen als dit gebeurt wat jij nu ervaart je de aankomende eiersprong weer goed vruchtbaar bent of je zwanger raakt is natuurlijk een kansen spel zeg maar.. dat kan gebeuren maar kan ook zeker nog even duren.. 
mocht je, je toch zorgen maken en afvragen of het indd normaal is wat je nu ervaart dan kan je het beste even je huisarts of een verloskundige bellen (ja vk kan je nu al helpen en tips geven)
Kon niet uit je verhaal halen of je nu al graag zwanger wilt worden maar zo ja wens ik je veel succes en dat t maar snel raak mag zijn.

Bedankt voor jullie reacties :) 
SanneStar Mijn vriend en ik zijn inderdaad bezig met een kindje. Ik kan me inderdaad voorstellen dat mijn lichaam in de war is, zoals jij ook zei. Ik moet ook zeggen dat mijn lichaam naar mijn idee ook vrij extreem reageert op hormonen. Ik heb ook een paar jaar de pil geslikt, maar ik had toen continu tussentijdse bloedingen. Ook meerdere keren voor naar de dokter geweest maar ze konden geen oorzaak vinden. Alleen dat het waarschijnlijk gewoon mijn lichaam was die zo reageerde op de pil. Daarom overgestapt naar nuvaring. Toen direct geen tussentijdse bloedingen meer maar wel extreem veel pijn tijdens menstruatie. En nu dus zonder anticonceptie, kan er nu niet echt een peil op trekken. 
Het zou natuurlijk fijn zijn als ik nu écht weer goed vruchtbaar ben :) Nog even aan het twijfelen om weer ovulatietesten te halen.. vorige keer werd ik er onzeker van want ik had toen geen enkele keer een echte positieve test. Achteraf was ik wellicht ook net te vroeg en kwam mijn eisprong iets later. Maar goed, ik wacht nog even met huisarts bezoek. Aangezien ik in het verleden regelmatig bij de huisarts ben geweest voor menstruatiekwaaltjes en er niks uit is gekomen, laat ik het nu even rusten en kijk ik het de komende maanden even aan. 

Terug
Bovenaan