dubbele namen

Hoi,

Door de afgelopen paar miskramen hebben mn partner en ik nu alllllang namen bedacht,maar het zijn dubbele namen. Elena Rose voor een meisje en Jean Louis voor een jongen. Nu zeggen een aantal vrienden en kennissen dat het bekakt of ouderwets klinkt,of ze vragen meteen word hij/zij dan gedoooopt? Wij hebben de jongensnaam specifiek bedacht omdat mijn partners vader en mijn stiefvader jan heten en mijn overleden biologische vader louis,nou jan/jean is hetzelfde maar jean klinkt beter bij louis. De meisjesnam betekend letterlijk vertaald zonnestraal op de roos..nou mooi toch? Zeur ik,of zeiken zij?!?
 
Dat dacht ik na de eerste reactie ook R.M ! Maar helaas ging mijn koppie toch ratelen toen meerdere het zeiden...stom ook,tuurlijk weten mn partner en ik het het beste :)
 
Ik vertelde een x min. Schoonmoeder dat ik Kristina een mooie naam vond. Werd meteen als lelijk afgedaan toen zat ik er beetje beteuterd bij.

Ik denk dat je altijd mensen vind die de namen niet goed vinden, dus doe wat voor jullie juist en goed voelt. Ik heb geleerd dat ik niemand naamsuggesties vertel behalve mijn partner om zulke vervelende situaties te voorkomen ;)
 
Gewoon lekker voor jezelf houden, dan kan niemand er negatief oP reageren, en als het er eenmaal is, gaan ze heus niet zeggen dat ze het niet mooi vinden! En weet je wat het ook is met een naam, de eerste week moeten mensen eraan wennen, maar daarna weten ze niet beter dan dat je kindje zo heet en is de naam niet meer lelijk of apart maar onlosmakelijk verbonden met jouw kind waar ze zelf ook hartstikke gek op zijn!
 
Terug
Bovenaan