dubbele oorontsteking en 40.8 koorts

hoi hoi,
Tyson heeft nu al 2 dagen flikken oorontsteking aan beiden oortjes.. de koorts blijft maar oplopen.. vandaag toppunt 40.8....

heeft iemand hier ervaring mee?
hijh eeft een kuurtje sinds gisteren en zetpilletjes, maar elke keer wanneer die uitgewerkt zijn lijkt het wel of de koorts hoger terug komt..

groetjes suuz

Nee, gelukkig geen ervaring mee. Wat naar zeg. Als de kuur niet aanslaat zou ik gewoon terug gaan naar de HA, eventueel zelfs 's avonds/ 's nachts naar de HAP. Heel veel sterkte er mee, ik hoop dat hij gauw op knapt. Oja, heb je zetpillen van 60mg of 120mg? Ik gebruik zelf meestal die van 60mg, omdat ze daar nog prima op reageert. Maar ze mogen 120mg en laatst had ze een keer 39.6 toen heb ik haar 120mg gegeven en ging het meteen beter.
Nogmaals sterkte!

Hallo

Willem heeft ook oorontsteking gehad maar aan 1 kant zijn temp liep op tot 40.4. Zorg dat je zoontje goed blijft drinken ik gaf voordat ik zelf naar bed ging ook nog drinken. wat er iets anders kouds isdenk ik het fijnst Als de temperatuur zorgelijk vind kun je een keer een lauw bad proberen heb ik ook gedaan vond hij niet leuk maar 15 minuten in lauw water en de temperatuur ging omlaag. Mijn HA gaf trouwens niks tegen de oorpijn ik moest het ook met zetpillen doen en gaf toen hij het meest last had 3 zetpillen per dag die van 120 mg. Dat was trouwens vooral tegen de pijn want de koorts opzich is een normale reactie. Als je je zorgen blijft maken kun je nog een keer naar de huisarts gaan. Naar de huisartsen post zou ik alleen doen als het slechter gaat. Anders zit je daar miss lang te wachten met miss een huilend kind en waatrschijnlijk doen ze niks voor je oorontsteking is heel vervelend maar onschuldig en gaat meestal vanzelf over. Mijn zoontje is nu weer fit.
succes en beterschap

swen heeft ook een oorontstekinge gehad.
ik mocht van de huisarts ook een zetpilletje geven.

afgelopen week was ik bij de kinderarts, die raadde me voor tandpijn en oorpijn geen zetpil aan, maar ibuprofen.
dit heb je in vloeibare vorm voor baby's. en gewoon bij de drogist te verkrijgen.
ik heb het direct aangeschaft.... gisteren had swen erg last van een doorkomende tand en kreeg ik hem niet getroost. toen wat ibuprofen gegeven en hij sliep vrij snel weer verder en de hele nacht door!

beterschap!

Hoi,

Pepijn en Hugo hun oudere zus heeft het helaas vaak gehad. Ook liep de koorts dan hoog op en kregen we een kuur. Soms sloeg de kuur aan en soms ook niet, maar dan ging ik wel weer terug naar de ha. Baby's mogen niet langer dan 3 dagen zo'n hoge koorts hebben.

Sterkte!!

bedankt voor jullie reactie :)
Het gaat gelukkig al weer goed,. de temp is gedaald en hij krijgt weer 'praatjes'
ik vond het ma rniks hoor, zon levenloos gupke in je armen

groetjes

fijn dat het weer beter gaat
pas de komende dagen een beetje op met wind en zwemmen en extra goed afdrogen
fijn weekend
groetjes Esther

Fijn dat het inmiddels beter gaat!
Ja, het is helemaal niets, je kindje zo ziek zien. Zeker als het de eerste keer is.

Overigens 'mag' het 48 uur duren voordat een antibiotica kuur aanslaat, dus komt het vaker voor dat de klachten nog onveranderd zijn ondanks medicatie.

Terug
Bovenaan