Dubbele ovulatie

Hoi,
Ik dacht, ik vraag het hier even want ik vind nergens een duidelijk antwoord…
Ik heb PCOS en neem clomid 100mg. Deze cyclus heb ik 2 follikels dat gegroeid zijn, 17mm en 20mm. Een spuit Otrivelle gisteren zal ervoor zorgen dat ik morgen m’n (dubbele) eisprong heb.

Logischere wijze is de kans op een meerling wel groter nu, maar ik vraag me eigenlijk af of de kans op bevruchting groter is? (Bij eentje of beide). Vast wel, maar hoeveel groter is de kans?

Iemand ervaring met dubbele eisprongen?

Oh ja, beide follikels zitten rechts. Maakt dit wat uit, denken jullie?

Wij gaan alvast het advies opvolgen van de dokter en vanavond en zaterdag klussen. ????


 
Ik had een grote follikel van 20 mm en enkele kleinere. Ook Ovitrelle gespoten.
Bleek dat ik een drieling kreeg! Dus kans is echt reëel bij meerder eicellen dat er ook meerdere bevrucht worden.
Op 7 weken wel miskraam van het 3de vruchtje... Nu 18+1 zwanger van een tweeling.
 
Hier twee rondes met dubbele en driedubbele eisprong, beide rondes niet zwanger geraakt. Inmiddels wel 9+2 zwanger van een ‘normale ronde’ en dus gewoon 1 kindje ? Het kan dus zeker een kans op meerling geven, in ons geval alleen niet gebeurt!
 
Bedankt voor jullie reacties! Wat fijn dat jullie zwanger zijn, proficiat!
weten jullie hoe groot de kans op bevruchting is, uberhaupt? Met twee eitjes bedoel ik
 
Ik durf het je niet te zeggen, maar mijn logica was toe : 2 eitjes is ongeveer dubbele kans? Ik dacht dat je per ronde ongeveer 15% kans hebt, met een dubbele eisprong dus wellicht iets hoger dan dat? Maar dat is nergens op gebaseerd haha! In het ziekenhuis zeiden ze mij toen wel dat kans in zo’n ronde wel iets groter kan zijn, maar nooit met ‘hoeveel’ groter dat dan was
 
@Just-Me, bedankt voor de reactie. Ja, ik weet niet of die logica helemaal klopt. Maar wie weet ??‍♀️
ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Is voor niets goed! (Makkelijker gezegd dan gedaan)
 
Terug
Bovenaan