Dubbele placenta

Hallo dames,

Bij de 20 weken echo heb ik te horen gekregen dat ik een biobata heb(dubbele placenta) waarvan 1 deel laag ligt.

Als je online gaat lezen word je hier niet heel vrolijk van..

Wanneer is er bij jullie gekeken of er een vasaprevia was( bloedvaten voor de uitgang) en hoe is er verder gehandeld.

Hoor graag jullie ervaringen:)

Thanks

Ik had bij mijn oudste zoon een dubbele placenta maar daar kwamen ze pas bij de geboorte achter. Ik heb dus nooit daar enige actie op gehad maar ook geen problemen mee gehad dus!

Een vriendin van mij had dit ook. Bij haar bleken de aders mooi achterlangs te lopen dus zij mocht gewoon natuurlijk bevallen. Wel in het ziekenhuis ivm mogelijke risico's maar wel gewoon met haar eigen verloskundige.

Zelf bleek na mijn bevalling dat ik wel aders buiten mijn placenta had lopen (laagliggende placenta). Mijn vliezen waren op natuurlijke wijze gebroken en zijn ong een centimeter van de aders af gestopt met scheuren. Dus dat is gelukkig allemaal goed gegaan!
Mijn verloskundige gaf aan dat ze bij een volgende zwangerschap met 20 weken gaan controleren of er weer spraken is van "blootliggende aders" dus mogelijk kunnen ze dat nu ook al bij jou doen?

Ja ik heb sws 3 sept een afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis ivm bloedverlies bij mijn vorige zwangerschap.

Dus ga er vanuit dat ze het dan gaan checken.. voel me nu namelijk een soort van tijdbom,lijkt me dood eng als je weet dat je vasa previa hebt. Hopelijk blijft het allewn bij de dubbele placenta :)

Zoals 1 van de placentas nu ligt kan ik sws niet natuurlijk bevallen.. wat ik overigs niet erg vind gezien en bloed verlies van mijn vorige bevalling..

Ooh gelukkig! Fijn dat alles goed is gegaan, de dubbele placenta is vlgsm ook nooit het probleem. Maar de aders waarmee ze verbonden zijn. Ben iig blij dat ze het bij mijn nu gezien hebben:)

Snap dat het een spannende periode is! Maar wel heel fijn dat ze het ontdekt hebben zodat ze je goed in de gaten kunnen houden!
Heel veel succes en hopelijk valt het allemaal mee!!

Ik had ook een placenta bilobata, daar kwamen ze pas bij de geboorte achter. Ik ben niet echt op de hoogte van alle risico's bij tijdens de geboorte zijn er geen spannende momenten geweest.

Terug
Bovenaan