Dubbele placenta

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Tijdens de 20 weken echo zagen ze dat ik een dubbele placenta heb.
Nu ben ik erg benieuwd of meer dit hebben en wat er hun is verteld!

Ik maak me best wel zorgen als ik verhalen hoor en lees daarover.
Bijv: dat een ader kan scheuren en dat je kindje dan in een paar minuten doodbloed.........
In zo'n geval wil ik gewoon weg niet thuis bevallen, logisch lijkt mij toch?!

Ik wou het er de vorige keer nog met de vk over hebben, alleen toen zat er een student die  toch niet alles helemaal weet...............en zei dacht dat het wel mee viel!!

Dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hier mee!!

Groetjes Sylvia

Ik heb bij de vorige een bij placenta gehad. Of dat het zelfde is als bij jou weet ik niet , maar ik dacht ik reageer even.   Het is   waarschijnlijk in het begin de placenta van een tweede babietje geweest , dat het gewoon niet gehaald heeft. Maar de placenta is blijven zitten. Hij is alleen in de loop van de zwangerschap niet meegegroeid, maar klein gebleven. Wij hebben er tijdens de bevalling absoluut geen hinder van gehad en daarvoor ook niet. dus ik ben benieuwd of je er nog wat meer over hoort.

gr manon

Geen ervaring, maar als ik jou was zou ik mijn vk of huisarts even bellen en zeggen
dat je nog met vragen zit!!!
Want nu maak je je mischien onterecht ongerust.................
Gewoon even bellen dus!

liefs Danielle

hoi sylvester
ik heb er ook geen ervaring mee maar ik zou zeker aan de bel xde trekken bij mijn vk!
even bellen hoor wie weet hoef je je helemaal geen zorgen te maken!
groetjes sandra

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik ga zeker nog een keer aan de bel trekken bij de vk!!
Ik heb nu gewoon te veel horror verhalen te horen gekregen van mensen waar tijdens de bevalling belangrijke aders op de placenta (van ene placenta naar de andere) waren geknapt. En dan kan je kindje in een paar minuten doodbloeden.
Ik kreeg toen als antwoord vd vk, ja het kan zijn dat wij een ader door prikken als we je vliezen breken.............lekker geruststellend.

Na de bevalling van mijn zoontje zagen ze dat ik toen ook een dubbele placenta had, toen is mij idd verteld dat het misschien een tweeling is geweest. Alleen toen hebben ze niks gezien op de 20 weken echo en nu dus wel.

iig bedankt voor jullie reacties!!

groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan