dubben

A

Anoniem

Guest
hallo,
heb even iets om voor te leggen...t klinkt vast heel achterlijk maar t houdt me steeds bezig.,..

het gaat om het volgende,we willen graag weer voor een 2e gaan(de 1e is ruim 2jr)maar nou dubben we over wanneer precies weer ervoor te gaan..
t zit zo..een naast famlid(in de 1e lijn)krijgen vd zomer een kindje het is hun 1e.t is net bekend en nou zal je denken wat is t probleem..
maar nou heb ik zoiets v als wij nou ook straks komen met een bericht,ben ik bang dat het niet zo leuk wordt opgevangen dat zij dan vinden/denken dat het de hune overschaduwd..k weet t klinkt heel achterlijk en denk soms ook echt waar gaat dit over maar toch houdt t me bezig ben bang voor scheve gezichten v hun kant...

mn man zegt dat we niet voor een ander moeten denken en voor onszelf moeten gaan,ben ook al wat ouder dan hun en wil nietr teveel leeftijd tussen de 1e en 2e

kortom een heel verhaal....wat vinden jullie?
bedankt alvast,groetjes van een dubbende moeder

IK ben het wel met je man eens. Het is heel gebruikelijk dat gezinnen zo'n 2 jaar na hun eerste kindje, een tweede kindje willen. Niemand zal er dan raar van op kijken en volgens mij gunt iedereen jullie een tweede wondertje. Hoe de timing ook valt.

Sterker nog: als je samen met een naast familielid zwanger zou zijn, is dat ook wel een hele bijzondere periode.

En wat nou als het niet zo snel lukt als jullie hopen? Dan wacht je dus voor niks. Kortom: lekker jullie eigen plan trekken. Je omgeving heeft echt genoeg liefde voor alle kindertjes.

Daar zou ik persoonlijk geen rekening mee houden.Voordat je zwanger ben en het kan vertellen ben je minimaal 3 maanden verder.Dan wordt die baby toch al bijna geboren.
Als je al gelijk zwanger word,wij zijn al een jaar bezig en nog niet zwanger,..het kan dus allemaal anders lopen dan dat jij denkt.
sterkte ermee.Fleur

Hallo trotse mama,
Ik vind dat je man gelijk heeft hoor. Ik snap dat het heel lastig is, maar jullie eerste kindje is ruim 2 jaar. Dus het is eigenlijk heel logisch dat jullie voor een tweede willen gaan. Daarbij schrijf je dat je al wat ouder bent en dan zou ik helemaal niet te lang wachten. Hoe langer je wacht, hoe lastiger het kan worden.
Ik wil niet te bot klinken hoor, dat is altijd lastig als je iets opschrijft :).
Daarbij is het ook zo dat hun kindje al geboren is, voordat jullie tweede kindje misschien komt. Dan krijgen zij alle aandacht.
Ik zou er dus gewoon voor gaan!
Succes/sterkte met de beslissing.
Groetjes Rianne

hey meiden,
hatstikke bedankt voor jullie reakties!!!
doet me goed!
en rianne,je klinkt echt niet bot hoor,snap precies wat je bedoelt.
en ik weet het is ook maar afwachtenhoe snel het weer raak is,ik was vd 1e wel direkt zwanger maar dat kan nu best anders gaan.m,n man droeg dat ook aan as argument.
nou nogmaals bedankt voor jullie mening en ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger zijn!!toi toi toi

ben het idd met de anderen eens... strax wordt er weer een van jullie naasten zwanger en kun je het weer uitstellen...! gewoon dr voor gaan, en wie weet gaan er heel wat maandjes overheen dan ben je vast blij dat je niet gewacht hebt!

Terug
Bovenaan