Dubio: Troosten of laten liggen

Hallo meiden,

Allereerst zijn we super gek op onze Joep! Hij is nu 8 dagen en de eerste dagen waren een grote roze wolk, ook al wilde Joep niet goed aan de borst drinken, doen we dat nu wel d.m.v. een tepelhoedje. Hoop dat ie ooit mijn tepel goed gaat pakken, want dat is natuurlijk het beste/fijnste en het tepelhoedje zie ik meer als een hulpmiddel al kan ik nu even niet meer zonder.

Afgelopen nacht liep het allemaal ineens heel anders dan "verwacht" (wat mag je verwachten van een ventje van 8 dagen) Joep had geen zin om te gaan slapen en is van 23:00 tot 3:00 wakker geweest en heeft veel gehuild. Mijn man en ik wisten op het laatst niet meer wat me moesten doen. Van alles geprobeerd, troosten, laten liggen, niks hielp. De volgende ochtend ging het prima, we hebben zelfs een beetje uit mogen slapen tussen de voedingen door (eerste dag zonder kraamzorg) alleen na de middag ging het weer helemaal mis. Joep is vanaf 14:30 tot 20:00 heel onrustig geweest, niks hielp! Uiteindelijk heeft mijn man hem rustig gekregen... maar dit heeft heel veel voeten in aarde gehad.

Hoe gaan jullie hiermee om? En hebben jullie tips? Ik heb echt een paar keer moeten huilen van machteloosheid en was blij dat mijn man er was. Zo zielig om dat ventje zo te zien.

Ik dacht eerst dat het misschien een regeldag zou zijn, maar dat is dan wel vroeg op dag 8 of niet? Heb hem wel wat vaker aangelegd, want hij zat maar op z'n knuisjes te sabbelen. Echt tevreden was hij niet.

Hoop op jullie reacties!

Wat was dat ook alweer een roze wolk? ;-)

Lfs,
Juutepetuutje

Hoi,

Ik ben momenteel 28 weken zwanger van de 3de maar kan je wel mijn ervaring delen van mijn dochter..... nadat ze een week oud was begon ze ook!! Alleen maar huilen en huilen niks was goed..ook tot machteloosheid aan toe!!
Dit ging 6 weken zo door! Wat bleek bij haar te zijn, zij had gewoon niet genoeg, ze was niet tevreden en toen ben ik op advries overgestapt op voeding voor hongerige babys... en wat een wereld van verschil.... ze begon door te slapen, huilde veel minder.
Kan het niet zo zijn dat je te weinig voedingstoffen aanmaakt met je borstvoeding? dat hij gewoon niet genoeg voedingstoffen binnen krijgt?

Aan de andere kant kan het ook zijn dat hij enorm last heeft van krampjes......ik gebruikte toen inflacol ervoor om overtollige lucht eruit te laten!!

Hoop dat je er wat aan heb

mvg Evelien

Hoi

Dit klinkt echt als regeldagen! Of krampjes! Dus inderdaad voldoende aanleggen en veel knuffelen.
Over een aantal dagen is het weer voorbij.
En als je je niet meer prettig voelt bij het geven van borstvoeding; volg je gevoel! Niets moet! Denk je dat het niet loopt, stap dan over of combineer!

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt; je dondert even heel hard van die roze wolk! En ja dat mag je heus hardop zeggen! Ik heb het in het begin ook niet altijd leuk gevonden, vooral het slaapgebrek! Pakken wat je kunt pakken aan rust en probeer eventueel iets voor jezelf te doen (dus even eruit; bijvoorbeeld winkelen, alleen boodschappen doen, kappertje)

Ik ben nu zwanger van de 3e en maak me ook zorgen over het slaaptekort... Slaap nu al slecht en dat is niet bevordelijk voor mijn humeur. En ik heb er dan nog 2 rondlopen!
Uiteindelijk komt alles goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Hey!

Sophie is nu 9 dagen en huilde in het begin heel erg. De kraamzorg zei bij ons, ze heeft voeding gehad een schone luier ze komt aan krijgt dus genoeg voeding. Laat haar maar rustig een uurtje huilen mag best. Een kind mag zo'n 3 per dag huilen. 2e nacht dus idd de babyfoon voor een uur uitgezet en madam sliep als een roos!!

Sophie heeft gister ook meer gehuild en gedronken maar het was 28 graden, dus dorst wij drinken meer hun ook. En huilen kwam denk omdat ze niet wist wAt ze moest met die warmte.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs

Klinkt als een regeldag. Verder nog niet veel ervaring mee maar wat ik ervan gelezen heb...

Tip van mijn verloskundige....Haarfohn, stofzuigen etc...
Het geluid schijnt te helpen met kalmeren.

Succes!!

Babys van die leeftijd zou ik altijd troosten tot 8 maanden kun je ze daar niet mee verwennen. Ze hebben 9 maand lekker in je buik gelegen, geschommeld, naar je ademhaling geluisterd.Infacol helpt tegen krampjes,,hielp hier heel goed, lekker veel knuffelen en aanleggen, niks mis mee!

Hoeft niet persé een regeldag zijn geweest, maar je kunt als troost altijd een borst aanbieden. Baby's zijn nog erg op zoek naar een ritme en de rust. Bedenk eens dat het voor hen een enorme overgang is naar wereld waarin er vanalles ervaren wordt: honger, kou, te warm, geluiden... Baby's kunnen er helemaal door van slag zijn.
Ik zou zeggen als ze weer zo huilt 's nachts: bedje naast jouw bed, pink erin... of lekker bij je pakken tot ze haar rust weer pakt.
Dit gedrag hebben ze nog wel eens in de eerste 3 maanden... accepteer het dat je weinig aan slapen toekomt en pak je rust anders overdag!

Sterkte!

Hoi lieve mensen,

Bedankt voor al jullie bemoedigende berichten... dat helpt altijd wel een beetje ;-) wat kun je je machteloos voelen als je kindje ontroostbaar is.

Vandaag gaat het (tot nu toe) erg goed met Joep en dus ook met papa en mama :) hij heeft vannacht prima geslapen, kwam om 4:00 uur voor een voeding en ging daarna weer rustig verder tukken, hij moet vast moe zijn geweest van de dag daarvoor. Wat er nu precies met hem aan de hand was weet ik nog steeds niet, maar gelukkig zit hij vandaag beter in zijn vel.... daar proberen we zo veel mogelijk van te genieten!

Nogmaals bedankt voor de tips!

Lfs

Terug
Bovenaan