duiken tijdens zwangerschap

Hallo,

Tijdens onze vakantie hebben we gedoken tot 23 meter en ik wist niet dat ik zwanger was. Het vruchtje was toen zo'n 4 weken oud, exclusief de 2 weken cadeau dus.
Wie heeft ook gedoken tijdens de zwangerschap en welke informatie ben je te weten gekomen? Ik kom niet verder dan dat het sterk wordt afgeraden en dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat het schadelijk kan zijn.

Ik heb wel het ziekenhuis gebeld, maar zij vonden het niet een reden om het te onderzoeken, maar waarom wordt het dan wel sterk afgeraden?
Voor de duidelijkheid; als ik het geweten had was ik natuurlijk nooit gaan duiken!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Dorien
 
heb je je eerste echo al gehad? ik zou het maar even afwachten, je kan er nu toch niks meer aan veranderen. ik snap wel een klein beetje hoe je je voelt. ik heb met veel alcohol koninginnenacht gevierd omdat ik niet wist dat ik zwanger was. daar kan je heel moeilijk over doen maar je kan het niet meer terug draaien. als het nooit bewezen is dat het schadelijk is zou ik me er helemaal niet druk om maken. en ik denk dat als het vruchtje nog zo klein is, je lichaam genoeg bescherming biedt. probeer te genieten meid, en sterkte
 
Volgens mij heeft het iets te maken met de perslucht die je dan inademt en een opstapeling van koolstoffen in je bloed. Ook als jij een luchtbelletje in je bloed zou krijgen is dat gevaarlijk voor je kind. Jouw lichaam kan dat gewoon herstellen, maar de vrucht kan dat niet.

Er is wel onderzoek naar gedaan, maar of de kans op miskraam etc hierdoor groter is komt er niet uit.

Ik zou het bij je eerste bezoek aan de verloskundige melden en ik neem aan dat ze dan wel een uitgebreide echo maken ofzo. En anders moet je daar gewoon op staan.

Ik hoop voor je dat alles goed is en dat je hierdoor niet minder van je zwangerschap geniet.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vergeten te melden dat ik 13 1/2 week zwanger ben en het is mij toch gelukt om een NT onderzoek te organiseren. Als het niet sterk genoeg was dan had het al losgelaten, maar toch die onzekerheid. Vanmiddag heb ik de NT echo, want er was een plekje vrij gekomen. Na vanmiddag meer zekerheid....
 
hoi dorien

er is idd niks aan te doen. die dingen kunnen nu eenmaal gebeuren en je moet je zelf er ook nooit schuldig over voelen. je vruchtje is niet afgekomen dus zal het allemaal wel los lopen!
ik was in de eerste weken in de sauna geweest...dat schijnt ook vooral in het begin slecht te zijn. tja niks aan te doen...je draait het toch niet meer terug.
groetjes v sandy

ps laat je nog wat weten?
 
Het word juist afgeraden omdat er niks over de evt gevolgen bekend is.
Maar ik zou me zeker niet te druk maken aangezien het nog zo kort is en je verder geen verschijnselen hebt die op een miskraam doen duiden.
Gewoon nog even afwachten (ik weet het is moeilijk) en strax genieten van je eerste echo!
D
 
Gisteren een NT scan gehad en gelukkig heb ik maar kans op 1:2832 dat het een syndroom van down heeft. Voor de rest waren er geen bijzonderheden te zien en dus gaan we "gewoon" genieten. Ik vind het nog steeds heel vreemd dat zowel een gyn, als een vk mij niet kan vertellen wat evt de gevolgen zijn van het diepzee duiken. IN mijn achterhoofd zal het nog wel spelen, maar ik ga nu maar genieten van het groeiende wondertje in mijn buik.
Overigens een tip: je kan een NT meting aanvragen bij de VK en kan het laten doen tot 13 weken en 6 dagen. Je krijgt een uitgebreide echo en je weet meteen of er een kans is op een afwijking!

Bedankt voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan