Duim of speen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wat doen jullie kindjes... duimen of de speen?
Ik heb werkelijk uit alle macht geprobeerd Manoe aan de speen te krijgen, omdat ze een flinke zuigbehoefte had. Ze werd  meestal heel boos als ik het probeerde en dus zat ik dan weer met een pink in haar mond.  Ik probeerde het zo vaak, omdat ik liever had dat ze een speentje zou gaan gebruiken dan  haar duim....
Nou, je raadt het al: Manoe duimt als een getikte!!!
Sinds ze 8 weken oud is heeft ze haar duim gevonden, na weken van gefrustreerd proberen. Aan de ene kant ben ik blij dat die strijd en frustratie voorbij is voor haar, maar aan de andere kant is de strijd om haar uiteindelijk weer van het duimen af te krijgen veel lastiger en het is zo zonde van haar gebit straks... gelukkig duurt dat nog een hele tijd!

Het voordeel van duimen is wel dat ik dus nooit meer een speentje voor haar hoef te zoeken. Ook kun je de tijd tussen 2 voedingen dus langer uitstellen, omdat ze zich prima rustig houdt met haar duim... en in slaap vallen gaat een stuk gemakkelijker.

Mijn oudste heeft wel de speen gehad, maar die maakte daar ook geen strijd van. De middelste wilde ook absoluut geen speen en duimt dus ook...

Ik ben benieuwd hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen om hem/haar aan de speen te krijgen?

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Navara wordt denk ook een duimer.  Ze heeft haar genen tegen, want ik heb zelf ook geduimd totdat ik 12 was. Ze kan m nog niet altijd goed vinden, maar het gaat steeds beter. Ik bied haar wel de speen aan met slapengaan, en die accepteert ze ook, maar als ik haar dan uit bed ga halen ligt de speen naast haar hoofdje, en de duim in haar mond.
Opzich vind ik het geen probleem. Als ze nou echt flink gaat duimen, kun je elke keer als je ze ziet duimen een bepaald knuffeltje of doekje aanbieden. Haal je als ze ouder zijn gewoon dat knuffeltje steeds vaker weg. Zo schijn je het duimen vrij makkelijk af te kunnen leren!
Je houd het toch niet tegen denk ik.

groetjes Petra

Speen en duim.... of eigenlijk nog de hele hand.
ik heb gezocht naar alle mogelijke speentjes maar de meeste wilde ze niet, vlogen er weer net zo hard uit. De nuby speen, lijkt op de moederborst, wil ze wel! al vliegt ie er nog steeds wel eens uit... hihi. Och t maakt me niet uit. we zien wel.

liefs,
Anne

Lynn heeft nog niets om op te sabbelen. Eigenlijk hoop ik dat ze gaat duimen net als haar broer. Volgens de arts is dat trouwens helemaal niet erg zolang ze hun melkgebit nog hebben. Dean had z'n duimpje al snel gevonden, maar Lynn dus nog niet. Er ligt wel een speen klaar, maar voorlopig blijt 'ie liggen.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan