duim-vraagje

Zijn er nog meer kindjes die duimen?
Brenda duimt en in principe vind ik dat niet zo erg, ze doet het als ze heel moe is en in bed. Alleen het probleem is dat ze dus gewoon eelt op haar duimpjes heeft van het duimen.(ze duimt zowel links als rechts)
En vooral met de kou worden het soms kloofjes.
Maar ja, wat doe je eraan? We smeren het de hele dag al met van alles (vette creme, vaseline, bepanthen, handcreme) in maar het helpt niet echt. En tja, in bed duimt ze en ik kan er moeilijk de hele nacht naast staan om hem eruit te trekken.
Zijn er nog meer duimers die zooo hard duimen dat ze er eelt van krijgen?

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Daniel duimt ook, zowel links als rechts.
Hij duimt eigenlijk alleen als hij moe is en dus in bed of als troost nadat hij bijv heeft gehuild.
Ook hij heeft op zijn duim aan de onderkant eeltplekjes.
Ik heb met deze kou niet gemerkt dat het kloofjes worden.
Hij heeft buiten wantjes aan (eerst wilde hij niet, maar sinds hij echt pijn in zn handjes heeft gehad van de kou trekt hij ze aan)

Ik zou verder niet echt weten wat je er aan kan doen.
Manlief heeft vreselijke kloven in zijn vingers (hij is namelijk stucadoor)
En hij gebruikt van gehwol klovenzalf, dit is eigenlijk voor voeten maar dit is het enige middel wat bij hem dus werkt en de kloven en pijn vermindert.
Het is super super vet en manlief smeert dit voor hij naar bed gaat.
Maar jah... ;-) manlief duimt niet!
Dus weet niet of het wel wat voor kinderen is.

Succes ermee,
Liefs Marina

nathalia duimt ook. linker duimpje.
maar alleen net voordat ze gaat slapen, en als ze slaapt gaat die duim eruit. verder duimt ze niet.
we hebben het echt maar over ongeveer 10 minuten per etmaal. niks ergs aan dus.
maar nee, nathalia heeft geen eelt op haar duim.
ze doet hem meer alleen in haar mond, dan dat ze echt erop sabbelt.

ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen.

liefs, do

Hoi,

Ik was een superduimer als kind. Had ook grote eeltplek op mijn duim zitten.
Toen ik met 13 jaar een beugel kreeg, kon ik niet meer duimen en ben dus vanzelf gestopt.
Toen is de eeltplek ook langzaamaan verdwenen. Je ziet er nu niets meer van hoor.
Dus laat haar lekker duimen, het gaat vanzelf weg hoor! Enne ik had er nooit last of pijn aan.

Liefs Irene

heey irene ik kan je de hand schudden.ik heb tot 4 dagen voor mn 14e verjaardag geduimd,en niet zo,n klein beetje ook.mn duim was helemaal week,dat weet ik nog.mn moeder probeerde ook vanalles zodat ik er mee zou stoppen,maar het is vanzelf goed gekomen,en eelt...nee,dat heb ik niet gehad. gewoon lekker ff laten duimen.groetjes,karin

Hoi Bianca

Mijn dochter duimt ook en zij heeft ook een eelt plek op haar duim dit is alleen links want ze duimt ook alleen maar met links dus deze bult is erg groot.
Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen het gaat soms ook kapot en dat zit het eelt helemaal los, maar ik durf er niks aan te doen.

Groetjes Willy

Hoi,

Zag bij geloof ik 2-3jaar dat iemand zei uierzalf, daar zitten wel hormonen in, het is maar dat je het weet, ik gebruikte dat zelf voor tepelkloven, werkt super, ik poeste het altijd af voor het voeden!
Maar eelt is vaak wel een teken dat ze veel druk zetten, dan heb je dus ook veel kans dat ze de bovenkaak naar voren duwt en dus kans op een beugel.
Ik heb ook lang geduimd, maar had hem los in de mond liggen zeg maar, dan hebben de kaken er ook geen last van, nu is het vaak wel nog gemakkelijker af te leren met bijv spul voor nagelbijters das echt vies, maar niet schadelijk!
In ieder geval succes!
Gr MJ

Terug
Bovenaan