duim vraagje

Mijn dochter van bijna 2 duimt, in principe vind ik dat niet zo erg, ze doet het vooral als ze moe is en in bed.
Maar ze doet het zo hard en mede ook door haar tandjes dat ze gewoon eelt op haar duimpjes heeft (ze duimt links en rechts)
We smeren het de hele dag al met vanalles in, vette creme, vaseline, bepanthen, maar niks helpt. En met die kou worden het kloofjes.
Maar ik kan er natuurlijk ook niet alles opsmeren, want ze duimt er tenslotte ook op.

Iemand een gouden tip ?


 
onze zoon (nu 3,5 jaar oud) had dat ook (nog wel eens). Hij duimt eigenlijk alleen als hij zijn knuffel heeft. Ik heb hem toen uitgelegd dat zijn duimpje zeer ging doen van het duimen en dat we dus moesten proberen om overdag niet te duimen en dat alleen in bed te doen. Elke keer dat hij ging duimen overdag zei ik herinnerden we hem eraan en dan zei hij 'oh ja'. Ik moet zeggen dat dat wel redelijk werkte. Gewoon uitleggen dus.... succes ermee!
 
ik heb ook een dochtertje van 3 en die doet ook duimen ik heb hetzelfde gezien ze heeft inderdaad eelt op haar duimpje je ziet ook de tandjes erin staan ze doet nu alleen duimen als ze verdrietig moe of pijn heeft ik heb haar uitgelegd dat ze niet meer zoveel moet duimen alleen als het echt nodig is en ik moet zeggen ze doet het minder succes ermee
 
Terug
Bovenaan