Duimen afleren!?

Hoi papa's en mama's,

Heeft er iemand advies bij het afleren van duimen? Onze zoon is nu 2 jr en 3 mnd en duimt graag. Ik zag helaas dat 1 voortand naar voren begint te komen. Nu willen we hem het duimen afleren, omdat ik heb gehoord dat de lijn waarop de tanden staan naar voren kan komen. Dus niet alleen de tanden maar ook de kaaklijn.

MAAR hoe doe je dat? Nu doen we overdag een pleister om zijn duim, dus alleen tijdens het slapen kan hij nu nog duimen. Gelukkig werkt hij super goed mee. Alsof hij het snapt!

Alle advies is erg welkom!

Lieve groet,
Jo
 
Heeft hij overdag bepaalde situaties waarin hij meer duimt? Dan kan je die proberen te vermijden of hem op een andere manier iets te doen geven.

Wel heel goed van hem dat hij zo meewerkt. Mijn dochter duimt ook en ik kan nu al zeggen dat ze later vast een beugel moet... Ze duimde tot ong. 3,5 jr. tijdens slaap en tv kijken   en nu alleen nog met slapen.

Succes, Joke.l
 
Hoi!

je hebt ook spul dat je op de nageltjes als nagellak smeert om nagelbijten tegen te gaan (bittere smaak). Is dat niet iets om op het nageltje van het duimpje te smeren?

Groetjes,
Dorien
 
Terug
Bovenaan