Duimen afleren.

Hallo Allemaal,

Mijn dochter is van 21 mei 2008 ze is 1 jaar geweest ze drinkt niet meer uit het flesje, ze heeft nog wel een poos uit een anti-lek beker gedronken maar ik had de antilek eruit gehaald.
Ze duimt wel en altijd haar linker duimpje daar zit ook een hele eeltplek op.
De speen heeft ze nooit gewild heel even maar en dan spuigde ze de speen uit en deed dan haar duim in de mond.

Wie heeft er nog meer een kindje dat duimt en wanneer gaan jullie dit afleren en hebben jullie misschien tips daarvoor.
Ik heb wel eens gehoord de duimen afplakken met een pleister?

Tips zijn welkom.

Groetjes Willy

hoi hoi

gelukkig hier geen kindje dat duimt;)

zelf heb ik wel altijd geduimd en wil dus echt voorkomen dat caithlyn dat ooit zal gaan doen....

ik zelf heb denk wel tot mn 12e geduimt gelukkig zonder vieze doek of wat dan ook zoals vele duimers hahaha..

mn ouders hebben er van alles aangedaan om het af te leren zelfs deed mn zus muggen spul erop maar ik ging gewoon door hahaha

ik hoop dat je wat vind omt af te leren nu is ze nog jong

ik zoog ook mn hele duimen kapot

liefs

Hoi,

Hier zelfde situatie, mn dochter van 17 maanden duimt ook best vaak eigenlijk..
speen wou ze helemaal niet vanaf het begin.

Wil ook dat ze daarmee ophoudt... maar wat moet ik doen?

Jess

Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden. Ik duimde als kind ook, en stopte pas toen ik een blokbeugel kreeg en de duim er niet meer tussen paste.
Ook mijn moeder probeerde van alles. Vieze middeltjes, verband, pleisters je kan het zo gek nog niet bedenken.
Ik denk dat je het beste net als de speen tussen den 2 en 3 jarige leeftijd moet afbouwen.
Maar hoe? Ik hoop voor jullie dat iemand met een goeie tip komt.
Veel succes

Reneke

Hallo mama's,

Noah heeft de eerste maanden een beetje geduimd. Dat doet hij nu niet meer. Maar ik heb het eigenlijk ook nooit als erg ervaren. Ik heb vroeger zelf ook geduimd en vond het eigenlijk altijd wel een veilig iets, een soort van troost...   Ik vind persoonlijk een speen erger, maar dat is misschien wel makkelijker af te leren.  Ik ben er zelf ooit gewoon mee gestopt. En tegenwoordig moeten  ze toch allemaal een beugel!

Succes,
Groetjes

Terug
Bovenaan