Duimen in slaap

<p>Mijn dochter duimt en sindsdien is ze een stuk minder gaan huilen. Speen viel steeds uit. Ben daar dus wel blij om.</p><p>Ze duimt zo hard dat de babyfoon er van aan slaat.</p><p>Nu lees in ook dat zodra een baby slaapt ze duim uit de mond valt of uit de mond gehaald moet worden. </p><p>Nou dit heb ik geprobeerd maar dan wordt ze wakker. Ze slaapt altijd met duim in de mond en zuigt er heel hard op. Zou ze me liggen te foppen en slaapt ze dus niet maar ligt ze gewoon te duimzuigen? Of blijft ze oppervlakkig slapen door het duimzuigen? Ze wisselt ook haar linker en rechterduim steeds af.</p><p>En kunnen babies zich uberhaupt slapende houden.</p><p>Heel wat vragen maar ben gewoon benieuwd. Omdat ik overal lees dat de speen of duim uitvalt tijdens het slapen maar dan zou mijn dochter nooit slapen...</p><p>' s nachts valt die overigens wel uit. Overdag niet. </p>

Waarom zou het uit haar mond moeten? Ik duimde ook als kind en mijn ouders hebben echt niet mijn duim eruit gehaald als ik sliep. Zou ook niet in me opkomen om te doen. Al die regels tegenwoordig. 

Aan je andere topic te lezen , denk ik dat ze overdag niet diep genoeg slaapt. Pas in diepe slaap laten ze duim of speen los. Een baby kan zich niet slapende houden. Ze slaapt of ze slaapt niet. Wel kan het dus zijn dat ze niet diep slaapt waardoor ze wakker wordt als jij de duim eruit wil halen. Als ze er zo hard op zuigt klinkt dat trouwens als zuigbehoefte en dat neemt vanzelf af als ze ouder wordt. Gewoon lekker laten duimen, misschien gaat ze dan overdag ook beter slapen. 

Heb zelf ook altijd geduimd en mijn tanden staam heel recht en dat zonder beugel. Ben ook niet van plan het haar af te leren (nu nog niet tenminste) omdat sinds ze haar duim gevonden is veel rustiger is geworden en dat is ook nodig.
Ik denk ook dat ze erg licht slaapt want ze is ook erg vaak wakker tussendoor. Maar ja.. Liever dit dan hoe het de eerste maanden ging (huilen en hele dag wakker, ook geen rustige chillmomentjes in bed want zo zie ik het maar. Vanochtend hield ze het 2.5uur vol om zo af en toe weg te zakken. Nu is ze er wat minder content mee dat ze in bed ligt.

Gewoon die duim erin houden hoor, niet zo moeilijk over doen. Mijn dochter heeft een speentje, die trek ik er ook niet uit als ze slaapt. Soms valt ie er vanzelf uit en slaapt ze door, soms slaapt ze uren met dat ding in haar mond.
Ik werk op een kinderdagverblijf en bijna alle kinderen hebben een speentje of duim. Ik werk al 9 jaar in de opvang en hen nog nooit een speentje of duim uit iemands mond getrokken.. blij dat ze slapen haha!

Misschien kan ik hierop inhaken als het mag?
Mijn dochter slaapt ook met speen, vooral inslapen doet ze ermee. Allemaal prima.
Maar vaak na een slaapcyclus wordt ze natuurlijk wakker en heeft ze hem weer nodig om verder te kunnen slapen. Ze is 9 weken dus kan hem nog niet zelf erin doen. 
Snachts kan ze heel af en toe zelf weer in slaap vallen maar overdag lijkt dit niet te lukken? Ik laat haar zelf wat jengelen maar dit gaat over naar harder 'roepen' waaruit ik opmaak dat het haar zelf niet meer lukt.
Hebben meer mensen dit? 

Terug
Bovenaan