duimen, maar dan met zn vinger

Onze uk heeft geen speen maar duimt met zn vinger (dus eigenlijk vingert hij :) maar vindt dat toch wat raar klinken dus vandaar het duimen)

Ik vind het helemaal geen probleem omdat ik ook nooit een speen kan vergeten...

Alleen de laatste tijd zit die vinger vaker wel in zn mond dan niet. Vooral als hij in de stoel zit om te gaan eten. Of als hij even geen zin heeft om te spelen. Eerst deed ie m alleen maar in zn mond als hij moe was maar ik krijg nu het idee dat hij m vaker gebruikt dan nodig...

Wie van jullie hierkent dit of heeft hier een eventuele oplossing voor? Kan hem nu namelijk nog niet echt duidelijk maken dat hij niet de hele dag met zn vinger in zn mond kan zitten. Probeer m wel vaak af te leiden door spelletjes of liedjes zingen enz. maar dat helpt vaak niet...

Hier geen ervaring ermee...
Mijn zoon heeft speen om me te slapen, verder duimt hij niet echt. Af en toe zit hij met duim in de mond, maar doet dan verder niet veel volgens mij (niet sabbelen of zo).

Het lijkt mij idd het beste hem af te leiden en vinger uit de mond te halen.
Misschien is het gewoon een periode en gaat het snel weer over.
Dat is wel het nadeel van het duimen, je kunt het ze minder goed afleren omdat je het niet weg kunt nemen...
Ik kan je verder niet helpen, sorry...

Ja het is makkelijk als ze hun vingers gebruiken als speen, maar hier dient zich dus het eerste probleem aan. Die vinger is wel heel erg lekker. Tja... weinig aan te doen lijkt me... of een pleister erop plakken... Het kan ook zijn dat ie in een sprong zit en extra veiligheid zoekt, dan kan duimen juist die extra veiligheid geven...

maar ach hoe erg is het... laat m lekker... als ie ouder wordt kun je het duimen verbieden overdag... ik heb zelf ook jaren lekker geduimd...

Terug
Bovenaan