Duimen tijdens de voeding

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje is al een tijdje aan t duimen in bed, maar sinds kort doet hij het ook tijdens de voeding. Hij draait zn hoofd dan weg en stopt zn duim erin. Dat is al vrij snel na begin van de voeding, dus kan me niet voorstellen dat hij dan al genoeg heeft gehad. Hij draait na een tijdje ook zn hoofd wel weer terug om verder te drinken. Of als ik zn duim weg haal. Maar dat trucje kan hij gerust meerdere keren tijdens de voeding herhalen. Als hij wel drinkt dan houd hij meestal ook zn hand voor zn ogen/neus. Ik geef trouwens borstvoeding. </p><p>Hebben anderen dit ook gehad? Zou het iets betekenen of moet ik er verder niets achter zoeken?</p>

Heel herkenbaar! Mijn dochter frommelt haar hand ook kunstzinnig tussen de tepel en haar mond, om vervolgens op haar vingers te sabbelen. Toen ze kleiner was, wilde ze dan nog wel eens heel hard gaan huilen, omdat er een melk kwam (joh!), gaat nu gelukkig wat rustiger allemaal, maar trek dus ook geregeld de duim/vingers uit haar mond, omdat ik dan weet dat ze nog honger heeft. Geen idee of dit ‘mis’ is, ze is verder een super relaxte en blije baby, dus maak me er niet te druk om en lach haar af en toe vriendelijk uit als ze heel enthousiast overstapt van mijn tepel naar haar vingers, om vervolgens heel verbaasd te lijken over het gebrek aan melk..

Ja heel herkenbaar mijn kleine meisje van bijna 4 weken doet ook bij voorkeur haar vingers of knuistje in haar mond. Dus ben die regelmatig aan het wegtrekken zodat ze de tepel kan pakken. Ik weet niet of het normaal is of gewoon onhandig of een reflex.

Terug
Bovenaan