duimen........wanneer???

Hallo

Mijn dochter van bijna 6 weken doet regelmatig haar hand in haar mond. Het lijkt wel alsof ze haar duim wil, maar doordat haar knuisjes nog dicht zitten krijgt ze hem niet te pakken.
Misschien hoort dit erbij of misschien probeert ze te duimen daar zijn we nog niet echt achter.
Heefft er iemand van jullie ervaring met kindjes die willen of zijn gaan duimen?

Jikke
 
Hoi,
Ze proberen idd te zuigen(zuigbehoefte) en als de bv goed loopt is dat ook geen probleem, al is een duim moeilijker af te leren dan een speentje, maar dat hangt af van wat jij wilt! anders kun je haar een beetje helpen om de duim erin te stoppen, of evt een vingertje, doordat die niet tegen het gehemelte aanduwt heb je ook minder kans dat de bovenkaak naar voren gaat staan door het duimen!
Hoop dat je er iets aan hebt.

Gr MJ
 
Onze zoon is ook echt een duimelop, hij is zowat met een duim in zijn mond geboren. Hij had een speentje maar geeft toch de voorkeur aan zijn duim. Met 2 maanden had hij echt door hoe hij zijn duim in zijn mond moet doen en sindsdien duimt hij ook.

Groetjes,

Miriam
 
mijn dochter weigerde pertinent de speen vanaf een maand of 4/5 en sinds dien stopt ze af en toe een vinger in haar mond en nu ook de duim.

Wat is nu slechter...
 
een duim is slechter dan een speen, mits je de dental versie geeft.
Een dental speen is gevormd om zo min mogelijk vervormingen aan de kaak te veroorzaken, en ook de spraakontwikkeling zo min mogelijk tegen te gaan!
Een duimpje is natuurlijk wel makkelijker, die kan je niet vergeten of kwijtraken hahaha, maar dat is wel weer moeilijker af te leren....
Voor de hygiene maakt het niet zoveel uit denk....
 
hier ook een meid die duimt.
vanaf ongeveer 10 weken kon ze hem goed vinden,en ik vind het maar al te fijn want als ze moe is doet ze haar duim in de mond en weten wij genoeg,naar bed!
Hier doet ze echt alleen de duim in de mond als ze moe is en net in bed ligt,meestal heeftze de duim nog geen 10 min. in de mond en haalt ze hem eruit en gaat ze slapen.
ze is nu 8 1/2 maand en ik maak me er eigenlijk helemaal niet druk om dat ze duimt,ze doet het niet vaak dus. Het is vooral erg gemakkelijk!!geen gezeul met die spenen hier!

groetjes ilse mv Finn
 
Terug
Bovenaan