duimen

Hallo moeders,
Onze baby van drie weken oud gilt de hele dag om haar duim, ze zoekt en stopt haar hele knuistjes in haar mondje en als ze slaapt zuigt ze terwijl ze niks in haar mondje heeft. Nu ben ik al een paar dagen bezig geweest om dat duimpje recht te krijgen zodat ze hem in haar mondje moet stoppen maar dan moet ik wel de hele nacht naast haar liggen en dat handje goed op z'n plaats houden want ze krult die vingertjes en dat handje glijdt weg. Ik heb vroeger ook geduimd maar op een gegeven moment vond mijn moeder het genoeg en dus kreeg ik verband om die duim en na een paar dagen was ik het vergeten en hoorde ik bij de grote mensen. Ik weet dat duimen slecht is maar ik ben bang dat ik hier niet onderuit kom omdat ze in de buik ook al duimde en omdat ze er grote behoefte aan heeft. Nu vraag ik me af hoe lang ik nog met dat duimpje zo in haar mondje moet voordat ze het zelf kan. Hoe lang duurt het voordat een baby dat zelf kan? Is er iemand die er ervaring mee heeft?
 
Hallo
Ons zoontje die zuigde vanaf zijn geboorte al op zijn duim.
Hij pakte wel vanaf het begin zijn duim en daar stonden de kraamhulpen versteld van , want normaal gesproken doen ze dat pas als ze een aantal weken oud zijn.
Als zij genoegen neemt met haar vuistje of meerdere vingers maakt dat niet zoveel uit volgens mij , ze vind vaneigens haar lievelingsvingertje.
En een speentje is dat geen optie, onze zoon wil er niks van weten maar je dochter misschien wel.
Succes ermee
 
ook onze dochter heeft nooit wat willen weten van een speentje. Ze sabbelt nu op haar vingertjes en of duimpje. Mijns inziens kun je niets doen om dit te stimuleren, pas als de coordinatie van de handjes wat beter gaat en ze hun handjes gerichter kunnen gebruiken, zal je baby meer zelf gaan sabbelen. ik heb er nooit heel veel aan geprobeerd om het te stimuleren. Liet haar af en toe wat op mijn pink sabbelen.

succes en groetjes

sandra
 
Mijn zoon deed precies hetzelfde als jouw kindje. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken. En als hij eindelijk zn duim gevonden had, dan ging ie weer uit zn mond. Maar na een week of 8 had hij het ineens door! Hij duimt nog steeds en ik vind het ook wel prettig dat hij duimt. Ik heb het zelf ook tot mn twaalfde gedaan, dus ik weet ook hoe lekker en troostend het kan zijn!! Dus nog even geduld!
 
Helaas wil onze kleine de speen niet pakken dus dat hebben we ook al geprobeerd. Ze stopt haar hele knuisje in haar mondje. Ik heb gewoon de tijd en geduld er niet voor om de hele dag en nacht te gaan zitten met haar duimpje in haar mondje. Ik hoop maar dat ze 'm snel zelf kan pakken, alhoewel ik dat betwijfel omdat ze ook nog's drie weken te vroeg is geboren. Ik denk dus dat het voor haar nog langer duurt voordat ze 'm zelf kan vinden.Ik heb wel eens gehoord dat je drie dagen en nachten achter elkaar dat duimpje op z'n plaats moet houden en dat het dan lukt, ik heb onderhand meer dagen en nachten achter de rug en helaas pakt ze 'm nog niet zelf.....Vandaag ook weer de hele dag gillen! Wel vermoeiend...
 
Hoi,
Onze zoon sabbelt ook veel op zijn handen/knuistjes. Soms heeft hij even zijn duim in zijn mond maar al snel is het weer zijn handje. Wat mij betreft zou hij meer op zijn duimpje of handje mogen zuigen maar hij zuigt eigenlijk overal op (speen, flesje, borst, pink). Hij is nu bijna 9 weken maar zijn duimpje heeft dus nog steeds niet zijn voorkeur. Jammer, ikzelf heb ook heel lang op 2 vingers gesabbeld.....
Groetjes
 
Mijn dochtertje van bijna zes weken heeft ook erg veel zuigbehoefte. Haar duimpje of vingertjes krijgt ze alleen nog helemaal niet te pakken. Ik heb haar al snel aan een speentje laten wennen. Het was even zoeken want de meeste speentjes wil ze niet. Maar de combi-fopspeen van difrax was meteen een succes. Die heeft geen platte kant maar is aan de boven en onderkant hetzelfde. Ik laat haar alleen liever niet met haar speentje in slaap vallen. Ze krijgt hem alleen na de fles of als ze erg overstuur is. Anders blijf je naast haar staan als ze in slaap valt en dan haar speentje kwijt is. Wel laat ik haar soms nog even op mijn pink sabbelen als ze erg onrustig is als ze al in haar wiegje ligt. Zodra ze in slaap is gevallen, haal ik deze er voorzichtig uit. Tot nu toe werkt dit prima. Maar dat kan morgen over zijn... Ze veranderen nu nog iedere dag van voorkeur heb ik gemerkt. Het blijft zoeken. Maar maak het jezelf niet te moeilijk. Je kan moeilijk nog maanden naast haar bedje blijven staan. Blijven proberen. Al moet je het hele speentjesrek leegkopen en haar al je vingers aanbieden. Je zal zien dat er iets tussen zit dat helpt. Succes!!
 
Onze dochter zoog al op haar duim de dag dat ze geboren werd, dit was echter eenmalig, de eerste twee maanden hebben we bijna iedere avond met onze pink in haar mond gezeten, deden we dit niet, lag ze de hele avond de huilen, en niet een klein beetje. De speen wilde ze niet. Na een maand of twee zoog ze overtuigend op haar duim, het lijkt nog steeds het belangrijkste in haar leven te zijn, ze is nu negen maanden. Ze geniet er echt heel erg van. Zelfs als we haar in bad doen, gaat ze lekker met haar duim in haar mond liggen. Het is wel heerlijk als een kind altijd een troost bij zich heeft, aan de andere kant is het denk ik moeilijker om van de duim af te komen dan van de speen, maar goed dat zien we dan wel weer.Zolang ze nog geen speen of duim willen doet een pink wonderen volgens mij.
Succes met je dochter
 
Terug
Bovenaan