Duimen

Hallo allemaal, onze dochter van bijna 11 weken heeft nog nooit op haar speen willen sabbelen, alleen op mijn pink. De laatste tijd probeert ze haar eigen duim in de mond te steken maar dat lukt nog niet zo goed. Kan iemand me vertellen vanaf welke leeftijd kinderen hun eigen handen en vooral vingers onder controle krijgen? Bedankt alvast
 
hoi kirstie,
vanaf 5 maanden dan heeft ze onder controle. dat zo mooi om te zien hoe ze naar hun handje kijken. probeer steeds en speen in mondje doen het gaat heel moeilijk maar het is beter dan haar duim vindt ik zelf.
heel veel geluk met je dochter.

groetje jet
 
hoi

mijn zoontje duimde al vanaf 2 maanden
en kon zijn duimpje altijd vinden
het kan dus ook wel eerder
in het begin kreeg mijn zoontje zijn duim ook niet goed in de mond maar van de een op de andere dag ging het goed
 
Mijn dochter haar duimpje is sinds week of twee (ze is vandag 15 weken) niet uit haar mondje te krijgen. Het is nu nog schatig, maar over paar maanden niet meer hoor (volgens mij). Ik hoop, dat ze daarmee stopt,want ik vind het geen gezicht een rondlopende kind met een duim in haar/zijn mond.
Het is ook niet goed voor gebit en spraakontwikkeling.
 
mijn dochter van 10 weken wilabsoluut niet aan de speen. en is zeer driftig aan de slag met haar handjes om deze helemaal in haar mond te krijgen. ik merk dat ze steeds beter 1 of 2 vingers in haar mond kan krijgen.
ik weet dat een speen beter is, maarja wat doe je eraan als ze deze echt niet wil en hard gaat huilen??
haar broer daar in tegen..... is verslaafd aan zijn speen. nu 22 maanden oud en we proberen het al wat af te bouwen.
grmariette
 
Terug
Bovenaan