Mijn dochtertje is nu 10 maanden. Tot ongeveer 8 maanden kreeg ze de speen, maar alleen om overdag af en toe wat troost te bieden, hij ging nooit mee naar bed en dat ging prima. Met 8 maanden wilde ze de speen daarbuiten ook niet meer, zodra je hem in de mond stak trok ze hem er gelijk weer uit. Op zich geen probleem want het bleek zonder speen ook prima te gaan. Dus we dachten er snel vanaf te zijn.
Sinds een maand echter heeft ze haar duim ondekt en was het eerst alleen wanneer ze naar bed ging, nu steekt ze hem er overdag ook regelmatig in.
Ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee, omdat duimen nog slechter schijnt te zijn voor de tanden en het moeilijker af te leren is maar weet niet wat ik er tegen kan doen.
Verbieden kan moeilijk omdat ze eenmaal in bed het toch doet.
Heeft iemand tips om het duimen te remmen nu ze nog zo jong is?
Alvast bedankt !!
Sinds een maand echter heeft ze haar duim ondekt en was het eerst alleen wanneer ze naar bed ging, nu steekt ze hem er overdag ook regelmatig in.
Ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee, omdat duimen nog slechter schijnt te zijn voor de tanden en het moeilijker af te leren is maar weet niet wat ik er tegen kan doen.
Verbieden kan moeilijk omdat ze eenmaal in bed het toch doet.
Heeft iemand tips om het duimen te remmen nu ze nog zo jong is?
Alvast bedankt !!